Mijn Klacht:
Bij het kopen van een telefoon bij studentenmobiel ook een verzekering afgesloten voor 10euro per maand.
Het contract is hierbij na de twee jaar stilzwijgend verlengd. Meerdere keren contact gehad om het stop te kunnen zetten en na veel moeite en vage bewoordingen eindelijk een antwoord, met een brief sturen zou ik het direct stop kunnen zetten. Afgelopen zomer (2016) opgezegd. Vervolgens krijg ik een bevestiging dat de verzekering stopt per augustus 2017. I.p.v. de wettelijke termijn van één maand. Opgebeld naar Wertgarantie, uitgelegd dat het wettelijk verlengen met meer dan één maand zonder de afnemer hiervan op de hoogte te stellen in Nederland door de hoge raad verboden is.
Enkele maanden later krijg ik van een incassobureau een brief met incassokosten omdat ik de rekeningen niet betaald heb. Nogmaals met incassobureau gebeld. Wederom ook met Wertgarantie gebeld dat dit niet mag en ik dus ook niet meer betaal.
Gewenste Oplossing:
Als alle incasso kosten worden terug gedraaid, ik eindelijk van deze malfide verzekeraar af ben en EWP/wertgarantie stopt met deze wettelijk onjuiste praktijken.
