Klacht: Eten afschuwelijk…

op 22 juli 2016 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Wij een gezin met 4 kinderen..jongste 14 en oudste 20 zijn op vakantie naar kreta hotel lefkoniko bay van 17 tot en met 27 juli. We hebben all inclusief geboekt om de kosten goed in de hand te houden.we betalen 4700 voor 11 dagen. Het eten is echter van hele slechte kwaliteit. Elke keer als we het restaurant binnen komen zakt de moed in onze schoenen. We hebben direct contact opgenomen met de reisleidster. Uitgesproken dat dit absoluut niet kan. Vlees wat wij thuis afsnijden en weggooien ligt hier in lauwe bakken. We zijn heel erg teleurgesteld. We moeten daardoor ergens anders gaan eten want op patat kunnen opgroeiende kinderen geen 11 dagen leven. De hostess wilde zoeken naar een oplossing. Na drievdagen kwam zij met het verlossende antwoord van sunweb…..NIETS…sunweb had besloten geen enkele oplossing voor ons aan te bieden. We zijn immers maar 6 klanten en dat is voor sunweb blijkbaar niet interessant. ..We zitten hier voor onverwachte kosten en dat was nu net wat wij ons niet kunnen veroorloven. Wat een enorm naar gevoel..niet serieus genomen en geen gehoor. ..een hele vevelende ervaring met sunweb voor ons.

Compensatie voor avondeten of althans een deel daarvan.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 04 augustus 2016 om 15:41 geantwoord

Beste mevrouw Dolkemade,

Mijn collega heeft reeds telefonisch contact met u opgenomen met betrekking tot uw verhaal. Graag geef ik een opsomming van hetgeen er besproken is:

Tijdens de meeting op 18 juli heeft u het volgende aangegeven:
- het eten voldoet niet aan de standaard, het eten is niet lekker en de kinderen eten ook niet

Dinsdag avond 19 juli is Jolien van onze reisleiding ook daar gaan eten, en die vindt het eten prima naar prijs/kwaliteit.

Woensdagochtend 20 juli heeft Patricia van onze reisleiding nog gekeken met de eigenaresse of u van het all inclusive af kon, maar omdat Sunweb dit als pakket aanbiedt, kunnen we er niet vanaf en kunnen we deze accommodatie alleen op all inclusive blijven aanbieden.

We hebben u het volgende aangeboden:
- omdat we het vervelend vinden van de kamers, dat de eigenaar ze wilde wisselen en omdat we weten dat het eten niet naar wens is, hebben we u een meze avond ter waarde van 20 euro per person aangeboden .
- ook is er gevraagd of wij een andere accommodatie moeten zoeken, dat wilt u niet.

U wilt graag een compensatie voor het eten om buiten de deur te kunnen eten.
Het enige wat gasten willen is geld voor om buiten de deur te eten. U heeft om 700 euro gevraagd hiervoor, maar 500 euro was ook goed.

Dit is een duidelijk voorbeeld van smaak per persoon.
Meerdere mensen hebben het eten getest en het is prima in verhouding. Helaas is ieders smaak anders, maar een verder geldelijke vergoeding vinden wij niet op zijn plaats met deze reden. 

Op basis van het contact sluit ik de klacht hier af.

Team Webcare Sunweb

Heeft op 05 augustus 2016 om 08:14 geantwoord

De oplossing is dat sunweb de klacht afsluit. Ik vind dat een oplossing voor sunweb maar niet voor ons. Zoals ik gister al zei aan de telefoon, dit is voor ons de laatste keer dat wij met sunweb op vakantie zijn gegaan. Ik ben mezelf bewust van feit dat ik niets begin tegen zo'n grote organisatie. Dat was overigens al gezegd door reisleiding ter plaatse. Teleurstellend en een nare ervaring.

Alle klachten die gemeld zijn door S. Dolkemade