Klacht: Eteck weigert afsluitkraan te vervangen

op 09 mei 2020 over Eteck in de categorie Energieleveranciers

Veelvuldig last van een flowstoring in de warmtepomp. Onderhoud van de warmtepomp zit bij comfort partners. Vorige week is er een poging gedaan om de storing te verhelpen. Helaas werd er een waterballet veroorzaakt. Eteck kwam na diverse keren bellen eindelijk de afsluitkraan dicht zetten. Probleem leek opgelost. Deze week weer veelvuldig flow storingen gehad. Diverse keren weer comfort partners over de vloer gehad. Conclusie zij willen probleem verhelpen, echter de afsluitkraan is doorgedraaid, waardoor er weer een risico bestaat op een waterballet. Weer contact opgenomen met Eteck. U wordt teruggebeld, maar het is vrijdag dus kans is klein. Meerdere keren gebeld en uiteindelijk gebeld door een monteur. Deze gaf aan niet te willen komen, want probleem moet door comfort partners worden opgelost en de afsluitkraan werkt naar behoren. Mij werd geadviseerd om een onderhoudscontract bij Eteck af te sluiten, krijg je tenminste goede monteurs. Monteur was nog wel genegen om mij door het menu te loodsen zodat we tenminste warm water hadden. Weer contact opgenomen met comfort partners en de monteur die kwam trok dezelfde conclusie. Afsluitkraan is doorgedraaid, kans op waterballet is zeer groot. Vervolgens heeft hij zelf contact opgenomen met Eteck. Ik zou gebeld worden. Ik wacht nog steeds.

Eteck dient zsm de afsluitkraan te vervangen, zodat wij niet meer afhankelijk zijn van hun. Het kan niet zo zijn dat bij elke actie die uitgevoerd moet worden Eteck weigert om te komen. Een huishouden zit nu met een defecte warmtepomp! Klantnummer 107555. Eerste storingsmelding op 29 april.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eteck over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eteck in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eteck een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eteck

Heeft op 13 mei 2020 om 16:37 geantwoord

Hoi Ranoe,

We begrijpen dat de situatie waarin je zit echt verre van ideaal is en dat je als klant graag duidelijkheid wilt.

Eteck is op jouw adres enkel de leverancier van de bronenergie. De warmtepomp is niet van Eteck en daarom kunnen wij je niet direct helpen bij storingen of problemen met de warmtepomp. Hiervoor moet je echt bij jouw onderhoudsbedrijf zijn.

Helaas is er met het verhelpen van een storing door hen iets niet helemaal goed gegaan en is er de situatie er niet beter op geworden. Uit je klacht en het telefoongesprek hebben we begrepen dat je als klant er een middenin zit en niet meer zo goed weet bij wie je nu waarvoor moet zijn. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Als er werkzaamheden aan de bronzijde uitgevoerd moeten worden, kan Comfort Partners hiervoor contact met Eteck opnemen zodat de juiste afdelingen direct met elkaar kunnen afstemmen wat er aan de hand is en wiewanneer welke werkzaamheden gaat uitvoeren. Het zou niet nodig hoeven te zijn voor jou als klant om dit te regelen met alle betrokken partijen.

In de praktijk verloopt dit, begrijpen we van jou, niet helemaal soepel. We helpen je graag om dit op te lossen, daarom zijn de bevindingen van onze monteur doorgestuurd aan Comfort Partners en heeft mijn mijn collega met je afgesproken om begin volgende week even contact op te nemen om te checken of alles nu goed gaat.

We vertrouwen er op dat je klacht hiermee helemaal wordt opgelost. Mocht je nog vragen hebben of toch nog vastlopen in het vinden van een oplossing, laat het dan volgende week zeker even aan mijn collega weten zodat we je meer duidelijkheid kunnen geven.

Groet,
Miranda van het Eteck Webcareteam