Klacht: Varilux glazen

op 13 september 2017 over Essilor in de categorie Zorghulpmiddelen

Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een een montuur besteld met daarin mee- kleurende Varilux glazen met het breedste zichtspectrum. Dat betekende een enorme investering maar voor iets waar je de hele dag door kijkt en verder niet slijt moet dat maar kunnen. Echter sluipend heeft zich een probleem voorgedaan wat mij pas na 3 jaar is gaan irriteren. De coating op de glazen craquleert en verkleurt inmiddels lang zo donker niet meer dan ooit. Mijn vrouw heeft hetzelfde verschijnsel bij een nog oudere bril. Dat hebben we zo maar gelaten omdat zij kort na aanschaf voor staar aan beide ogen is geholpen en de bril nutteloos was geworden. Maar het schets het sluipende probleem, de coating is bijzonder kwetsbaar.

Ik besef dat ik de bril inmiddels 3 jaar heb gedragen, maar ben er erg tevreden over en zou hem nog vele jaren hebben gedragen. Nu ben ik gedwongen om nieuw aan te schaffen en wederom een enorme investering te doen. Niemand heeft mij verteld over de "houdbaarheid" en mij gevraagd voor het aflopen van de garantie een kwaliteit check uit te laten voeren. Kortom; er valt nogal wat te verwijten richting fabrikant en mijn opticien (de Jong Optiek/Wateringen) gaat ook niet vrijuit. Ik verwacht derhalve een royale compensatie voor de kosten waar ik nu ben voorgezet.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Essilor

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Essilor nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Klaas1949