Klacht: errorcode L3 bij buitenunit

op 04 september 2017 over H.W. Koeltechniek in de categorie Gereedschap & Machines

Binnen de garantie liet de airco errorcode L3 zien. Na meerdere pogingen telefonisch een oplossing te vinden (bedrijf was niet bereikbaar, errorcode L3 was niet bekend) hebben we een mail gestuurd. Daarna werden we gebeld met het verzoek de buitenunit op te sturen (een oplossing voor code L3 was nu bekend). Dat hebben we ca 3 weken geleden gedaan. Na verdere telefonische contactpogingen en nog een mail hebben we nog steeds niets gehoord van het bedrijf.

Wij zijn tevreden als we onze of een nieuwe werkende buitenunit ontvangen of het aankoopbedrag terug krijgen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar H.W. Koeltechniek over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door H.W. Koeltechniek in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat H.W. Koeltechniek een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

H.W. Koeltechniek

Heeft op 04 september 2017 om 13:24 geantwoord

Uw buitenunit was niet defect. De door u aangesloten buitenunit functioneert perfect. Wij hebben u toen ook aangegeven dat een L3 code een slechte of losse verbinding is op de stuurkabel. Dit hebben wij geconstateerd (en aan u doorgegeven) Nogmaals!! Uw systeem staat klaar om door u afgehaald te worden. Wij hebben ook liever dat iemand gewoon eerlijk aangeeft dat ze het gas er per ongeluk uit het systeem hebben laten lopen. Dan zijn wij zeker niet de moeilijkste om uw systeem kosteloos te komen vullen!! En niet op deze wijze.

Reactie van de melder van de klacht J.T.A. Passmann

1 maand geleden - Bedankt voor eindelijk een snelle reactie. Helaas past u antwoord niet bij onze klacht. De unit werd op u verzoek opgestuurd (nadat u aangegeven had een oplossing voor code L3 gevonden te hebben) en daarna hebben we tot heden niets meer van u gehoord. Het gas was nooit een thema, een ander airco vakbedrijf heeft geconstateerd dat de airco correct gevuld was. Zou er een probleem met het gas geweest zijn dan hadden we errorcode F0 en niet L3 gehad. Ook heeft dit vakbedrijf de voeding gecontrolleerd en geen probleem gevonden. (Op dezelfde voeding is nu een werkende arico van een ander merk aangesloten.) Wij verwachten nu van u dat we gewoon een werkende unit terug krijgen (u hoeft hem niet te vullen, dat laten we wel door een ander vakman doen). Het zou wel net zo fatsoenlijk zijn dat u hem ook weer terug opstuurdt.

Heeft op 04 september 2017 om 17:11 geantwoord

zie reactie op de oplossing.

Bericht van H.W. Koeltechniek

1 maand geleden - Nogmaals wij hebben het niet over de voeding met u en uw (vakman) MAAR over de stuurkabel. Dit had uw vakman dan helemaal moeten zien. EEN L3 melding is een slecht contact op de stuurkabel. Uiteraard is dit ook al een aantal x aangegeven bij u.

Bericht van H.W. Koeltechniek

1 week geleden - geachte heer passmann. wij hebben nog steeds een buitenunit staan van u. deze staat al een tijd klaar om afgehaald te worden

Reactie van de melder van de klacht J.T.A. Passmann

7 dagen geleden - Geachte, we hebben de unit op U verzoek opgestuurd. Nu verwachten we dat U hem ook terug opstuurt. Uiteraard verwachten we ook, dat het probleem opgelost is en u de unit uitgebreid getest heeft. Met vriendelijke groet, John Passmann

Alle klachten die gemeld zijn door J.T.A. Passmann