Klacht: Erg lange reparatietijd bij essentieel gebruiksvoorwerp een kookplaat

op 05 oktober 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Een jaar geleden kochten wij een Bosch inductiekookplaat bij Coolblue. Deze werd naar tevredenheid snel geleverd nadat onze oude was gesneuveld. Nu een jaar later houd de plaat er spontaan mee op. Direct de klantenservice gebeld die als beste oplossing zag om Bosch Service op ons af te sturen. Door drukte bij Bosch (volgens een medewerker van de klantenservice) kon pas een reparatie gepland worden een week nadat het defect was ontstaan. Dus maar inkopen aangepast en magnetron en oven maaltijden gehaald. Gelukkig maar voor een week dachten we. Helaas was dit valse hoop. De monteur van Bosch had het juiste onderdeel niet in de bus en dus mochten we weer een week wachten…….Wederom contact opgenomen met Coolblue klantenservice en hen voorgelegd wat te doen. Maar helaas kon men niets voor mij doen wat sneller zou werken dan de oplossing van Bosch. Hooguit een tegoedbon van 10 euro kon er van af. Nadat ik de medewerker duidelijk had gemaakt dat dat niet meer nodig was aangezien dit mijn laatste aankoop bij Coolblue zou zijn geweest, gaf hij aan dit jammer te vinden en was ons gesprek ten einde…….. Waarom niet gewoon vervangen als men twee jaar garantie aanbied. En waarom de klant niet de koning laten zijn wat men bij Coolblue zo hoog in het vaandel zou moeten hebben staan…….

Snellere afhandeling van klachten en reparaties op apparaten die als dagelijkse behoefte kunnen worden beschouwd. Ofwel in dit geval vervanging in plaats van erg trage reparatie.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

1 week geleden - Beste Basj3, Wat ontzettend vervelend om te horen dat de reparatie van jouw Bosch kookplaat zo lang duurde. We kunnen goed begrijpen dat dit erg naar is, je wilt tenslotte toch veel liever zelf koken dan magnetronmaaltijden of afhaalmaaltijden eten. Wij doen altijd ons best zo snel mogelijk een reparatie in gang te zetten, echter zijn wij hierin ook afhankelijk van de fabrikant. Desalniettemin bieden wij jou onze oprechte excuses aan voor de situatie. We kunnen ons voorstellen dat de geboden tegemoetkoming niet bij jou past. Daarom mag je in de loop van volgende week iets anders van ons op jouw deurmat verwachten. Kunnen wij op dit moment nog iets betekenen voor jou met betrekking tot de reparatie? Je mag ons altijd benaderen op geenglimlach@coolblue.nl. Met vriendelijke groet, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door Basj3