Klacht: Eindnota

M.Jan op 10 september 2021 over Eteck in de categorie Energieleveranciers

Iets betalen wat ik nooit gebruikt hebt.
Ga ik niet doen de eindnota is zo veel dat ik hier geen worden voor heb.
2de
Willen ze het bedrag afschrijven direct 22ste
Slaat nergens op dit.
Ik had hun gebeld en ze zeggen dat het gemeten is op meerdere bewoners dus met andere worden we betalen iets wat wij niet gebruik hebben.
En we hebben geen eigen meter dan willen ze bundel gaan plaatsen omdat iedereen een klacht heb gedient

1 ga ik dit niet betalen
2 wil ik een eigen meter
3 wie betaald nou iets wat ze niet gebruikt hebben?

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eteck over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Eteck in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eteck een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eteck

Heeft op 14 september 2021 om 15:49 geantwoord

Wij begrijpen dat je graag uitleg wilt over de jaarnota. Deze uitleg geven wij je graag!

Eteck levert je diverse producten deze worden allemaal apart weergegeven op je jaarnota. Hiervoor zie je diverse meterstanden en verbruik op je jaarnota.

De meeste van de producten die je van Eteck afneemt worden individueel met je afgerekend. Dit betekent dat dit dus echt jouw verbruik is waarvoor je betaalt. Dit zijn de volgende componenten op je jaarnota:
- Warmtecomponent tapwater
- Drinkwater levering
- Elektra levering
- Elektra belastingen

Deze meters bevinden zich ook bij je in de woning. Op de jaarnota wordt dus voor deze componenten het daadwerkelijk verbruik wat jij hebt verbruikt afgerekend.

Soms is het niet mogelijk om verbruik individueel te meten. Het vloerverwarmingssysteem dat in het gebouw aanwezig is biedt niet de mogelijkheid individueel het verbruik te meten. Voor het warmteverbruik dat je afrekent maken we daarom gebruik van een kostenverdeelmethodiek. Dit wil zeggen dat het verbruik wordt afgerekend op basis van een verdeling over alle bewoners. Het warmteverbruik van het gehele pand wordt geregistreerd door één meter. Vervolgens verdelen we dit over alle bewoners door te kijken naar de eigenschappen van jouw woning zoals het formaat en de ligging. Zo betaal je voor het verbruik naar rato van de grote van jouw woning. Een kostenverdeelmethodiek is toegestaan wanneer er geen mogelijkheid is om jouw verbruik individueel te meten.

Ik begrijp dat dit oneerlijk kan voelen, maar uiteindelijk ontvang jij als je jouw verwarming niet aanzet wel warmte van omliggende woningen. Dus je maakt uiteindelijk ook gebruik van de warmte. Er is helaas geen andere manier om het warmteverbruik met je af te rekenen.

Vertrouwende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet, Ashley van het Eteck Webcareteam

M.Jan

Heeft op 14 september 2021 om 19:41 geantwoord

Hier ga ik niet mee akkoord
Ik ga dit veder onderzoeken en verdere maat regeling nemen..

Alle klachten die gemeld zijn door M.Jan