Klacht: Eindnota

op 29 mei 2021 over Eteck in de categorie Energieleveranciers

Bijzonder hoge eindnota. Hier achteraan gebeld. Ze zouden een onderzoek starten want zij vonden het bedrag inderdaad ook wel vrij hoog. Als antwoord kreeg ik dat ze een gemiddelde berekende van de rest van de bewoners van dit pand. Beetje vreemd gezien ik alleen woon en er gezinnen wonen met 5. Ik zou met 2 weken worden gebeld. Inmiddels 2 maanden later nóg keer reactie maar wel kreeg ik een mail dat mijn rekening niet betaald was. Ik er weer achteraan gebeld en ik zou écht dit keer worden teruggebeld. Inmiddels weer een aantal dagen later en niemand gehoord. De klantenservice gaat om 9 uur open. Inmiddels bijna 10 uur en nog niet geopend. Voor je iemand aan de lijn krijgt ben je ook gemiddeld 40 minuten verder. Echt een slechte service. Hoge belachelijke rekeningen en vreselijke klantenservice. Gelukkig is het hele pand overgestapt op een nieuwe warmteleverancier vanwege de vele klachten over dit bedrijf.

Als er een eindafrekening komt met een normaal bedrag wat niet is gebaseerd op de rest van de mensen in het pand en wanneer er eindelijk gehoord wordt gegeven aan mijn vragen/klachten.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eteck over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Eteck in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eteck een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eteck

Heeft op 24 juni 2021 om 09:10 geantwoord

Beste Angela,

Het lijkt er op dat er een miscommunicatie is ontstaan. We bereken je warmteverbruik nooit op een gemiddelde. Op jouw adres wordt gebruik gemaakt van kostendelers. Dit zijn metertjes per radiator die meten wanneer je verwarming aanstaat. Elke 'tik' op het metertje staat voor een bepaald aantal Gigajoule warmte. Je betaalt dus alleen voor het warmteverbruik als jouw verwarming heeft aangestaan, wel zo eerlijk.

Ik begrijp dat je in deze situatie graag iemand van Eteck wil spreken. Bel je wel het juiste telefoonnummer? Want wij zijn elke werkdag vanaf 09:00 open. Is het erg druk? Dan wordt je na enige tijd automatisch doorverbonden en heb je de mogelijkheid om een terugbelverzoek achter te laten. Zo hoef je niet op ons te wachten en bellen we je zo snel mogelijk terug. Ons telefoonnummer is 085-0218 000.

Jouw eindnota is niet gebaseerd op het gemiddelde verbruik zoals hierboven uitgelegd maar er is wel iets misgegaan met de meterstanden. Inmiddels hebben we je hier al over gesproken. We zijn je eindnota voor je aan het corrigeren en binnenkort ontvang je van ons een nieuwe nota. Sorry dat dit zo lang duurt!

Mocht je toch nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

Groet,
Miranda van het Eteck Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door AngieVG