Klacht: Eindafrekening niet correct!

op 09 september 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Waarom wij hadden gekozen voor Oxxio is vanwege de app, zodat we onze kosten in de gaten konden houden en hierbij ook meteen konden zien of wij geld terug zouden krijgen of diende te betalen aan het eind van het jaar.
Echter zijn wij ruim 40euro per maand aan het besparen op een betaling van 110euro pm. Nu blijkt dat ik niet de 300/400euro terug krijg, die mijn check duidelijk aangeeft gezien ik mijn eerste besparing van 360euro al heb behaald, maar 10 tot 100 euro terug ga krijgen? ik heb van onze besparingen een printscreen, natuurlijk om dit als bewijs te bewaren, zeker nu mijn besparing behaald is diende ik een nieuw bedrag door te geven. Meerdere malen met hen gebeld en zij blijven aangeven dat ik niet meer dan 100 euro terug krijg en wellicht zelfs dien te betalen!
ik ben hier zeker niet van gediend en zonder oplossing stappen ook wij eind dit jaar over!!!!

Als ik de juiste berekening terug krijg met de eindafrekening, ik wil zelfs alle printscreens aanleveren om ook daadwerkelijk aan te kunnen tonen dat dit niet kan en zij in het ongelijk zitten!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 09 september 2016 om 15:49 geantwoord

Beste mevrouw,

Bedankt voor het delen van jouw verhaal. Wat rot dat er onduidelijkheid is over onze voorschotcheck.

Ik heb het een en ander nagekeken. De jaarnota komt pas in december en er zal in de tussentijd nog veel kunnen veranderen ten opzichte van het verbruik. De voorschotcheck geeft een indicatie. Dit is niet definitief en de voorschotcheck is gevoelig voor aanpassingen. Ik zie namelijk dat het originele voorschot op 149 euro per maand was vastgesteld. Daarna is dit op jouw verzoek aangepast naar 110. Dit kan absoluut voldoende zijn aan het einde van de rit, maar dat weten we nu nog niet exact omdat de voorschotcheck nog uitgaat van de eigenlijke 149 euro voorschot per maand. Dit kan jammer genoeg nog niet worden aangepast. In de toekomst wordt dit wel mogelijk.

Mijn voorstel is dan ook om de jaarnota gewoon af te wachten tot er definitieve berekeningen gemaakt kunnen worden. Dan pas weten we echt hoeveel en of er geld terug gestort wordt. Op de jaarnota zal een precieze en vooral correcte berekening van het verbruik worden weergegeven.

Hannah
Webcare Oxxio