Klacht: Eerste gratis maand vanaf derde maand?

op 16 augustus 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Let op, betreft abonnement met maand contract!

Begin juli 2017 heb ik een maand abonnement op Youfone afgesloten met het idee deze de vakantie maanden juli en augustus door te laten lopen en daarna weer op te zeggen. Er liep op dat moment actie (deze actie loopt nog steeds) waarbij de eerste maand van het abonnement gratis is. De actie voorwaarden vermelden daarover (zie ook bijlage):

“In geval van een maandabonnement ontvang je de 1e maand gratis wanneer het abonnement minimaal 2 maanden actief is. Wil je het abonnement eerder beëindigen, worden de abonnementskosten in rekening gebracht.”

Ik heb het abonnement volgens deze voorwaarden twee maanden aangehouden en per begin september opgezegd.

In de eindafrekening die ik ontvangen heb worden nu echter toch twee maanden abonnementskosten in rekening gebracht?
Bij navraag hierover bij de klantenservice wordt aangegeven dat in mijn geval de derde maand gratis zou zijn geweest als ik mijn abonnement nog één maand door had laten lopen.

Volgens mij is dit niet in overeenstemming met de actievoorwaarden die nergens aangeven dat de derde maand gratis zou zijn.

Als ik, netjes volgens de actievoorwaarden, de eerste maand niet hoef te betalen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 17 augustus 2017 om 16:57 geantwoord

Heeft op 17 augustus 2017 om 17:10 geantwoord

Beste Loes,

Als mijn abonnement dan in jullie ogen niet twee manden actief was, waarom moet ik dan wel voor twee maanden betalen?
Het lijkt mij dan het abonnement dan toch echt twee maanden actief was nietwaar?
Leg mij dat verschil dan eens uit.

Ik heb het verzoek gedaan het abonnement met ingang van de volgende maand te stoppen.
Jullie beëindigen het abonnement vervolgens op 2-9-2017.
Dat mag van mij ook prima 5-9-2017 zijn als dat in jullie ogen dan wel als twee maanden gezien wordt en dit probleem oplost?

Han

Alle klachten die gemeld zijn door HanVA