Klacht: een paar tips

op 24 oktober 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Hallo,
Ik ben al een aantal maanden lid van basic fit en er vallen me een aantal dingen op waar bij ik zal beginnen met waar ik tegen aan loop en het tweede kopje de oplossing zal aandragen:

1) Er wordt veel gevraagd van jullie personeel. Ze doen erg hun best maar wij als klant hebben er last van dat ze eigenlijk meer moeten doen dan ze kunnen. Ze staan ook altijd alleen. Dus vaak als ik ze nodig heb om bijvoorbeeld mijn xco buizen op te halen kan ik ze niet vinden omdat ze ergens aan het schoonmaken zijn… Als er ergens een probleem is, bijvoorbeeld een ruzie, (rare dingen en dat gebeurd bij basic fit helaas nog weleens), staan ze er alleen voor, dit is gevaarlijk. En er is niet genoeg tijd ok schoon te maken. De vloeren zijn vies.

2) de leden worden “losgelaten” Als we eenmaal binnen zijn worden we verzocht alles lekker zelf uit te zoeken. Voor mij geen probleem. Maar ik zie dikwijls om me heen d at mensen verkeerd sporten, blessures trekken, tijdens de (virtuele)groepslessen niet mee komen of in de verkeerde houding staan die gewoonweg ongezond zijn voor het lijf. Ik begrijp dat het een basic fit is….en dat ik dus ook niet de beste service moet verwachten. Maar ik denk dat jullie meer leden zouden behouden als er wat meer ruimte is voor persoonlijk contact

3) en over persoonlijk contact gesproken…. in de vestiging in Amersfoort, ik weet niet of dat elders ook zo is, groet niemand elkaar. Mensen lopen anoniem in en uit. Sommige mensen zijn agressief. Ik vind de sfeer niet goed.

1)De makkelijkste oplossing is meer personeel inzetten. Op die manier creëer je al een iets persoonlijkere sfeer. Is de sportschool minder vies. Als mensen vriendelijk gegroet worden, af en toe geholpen worden, ik niet 10 min moet wachten voordat er eindelijk iemand bij de balie komt verbeter je de sfeer aanzienlijk en worden er ook minder nare dingen uitgehaald door de sporters. Daar wil ik best 50 cent per maand meer voor betalen.
2)er is al lang sprake van een koffie corner. Ik adviseer jullie om te zoeken naar een zelfstandige ondernemer die dat wil opzetten. Die kan de winst in eigen zak steken, maar neemt ook het risico als het niet loopt... Na het sporten nog even blijven hangen, misschien toich eindelijk een gesprek met iemand waarmee je net in de les gestaan hebt in plaats van zonder te groeten weg lopen..... misschien gaat het dan toch nog gezellig worden.

3) doe aan klantenbinding!!!!!
Leuk dat de sportscool iedere week weer zoveel nieuwe leden heeft, maar als ze aan de achterkant weer allemaal verwijnen... zonde!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 26 oktober 2016 om 12:18 geantwoord

Beste Eva,

Ik heb je zojuist geprobeerd te bellen. Helaas hebben wij elkaar niet gesproken.

Ik waardeer dat jij aan ons personeel denkt. Zij zijn echter goed in staat om de club te runnen. Als het echt zo is dat 1 medewerker het niet aan kan dan zal de manager bepalen of er nog een medewerker bij komt. Zo hebben wij genoeg clubs waar meer dan 1 medewerker tegelijk aanwezig is.

Zelfstandig sporten staat bij Basic-Fit voorop. Uiteraard hebben wij vooropgestelde schema\'s en kan je altijd vragen stellen bij de aanwezige medewerker. Als je echt begeleiding nodig hebt dan kan je altijd een personal trainer inhuren. Dit zijn zzp\'ers die hen eigen tarief rekenen bovenop het Basic-Fit lidmaatschap.

Als je het over de leden onderling hebt dan vind ik dat vervelend. Helaas kan ik daar niks aan doen. Als je het hebt over de medewerkers op de club dan hoor ik dat graag. Zij moeten altijd beleefd zijn naar de leden en deze netjes groeten.

Hopelijk heb je zo antwoord op al je vragen en opmerkingen.

Dustin van Basic-Fit

Heeft op 01 december 2016 om 21:42 geantwoord

Beste Dustin,

Bedankt voor je antwoord.
Je vertelt me met name waar jullie voor staan en hoe jullie concept in elkaar zit. Dat begrijp ik ook. Ik gaf jullie een paar tips omdat ik zie waar het beter kan zodat jullie meer klanten zouden kunnen houden en ik een gezelligere sportschool zou kunnen krijgen. Als je geen interesse hebt in mijn ongevraagd advies; even goede vrienden.

Basic fit staat voor zelfstandigheid. Veel mensen weten niet dat ze verkeerd sporten en zullen ze dus ook niet aan een personal trainer denken. Soms is een tip van een baliemedewerker ook voldoende (rug rechthouden voorkomt blessures, bv).
Mijn ervaring is dat als sporten goed gaat, blessures en pijnvrij blijft, mensen graag terug komen en dus ook langer lid blijven.

Even een side track:
Over de personal trainers in mijn sportschool gesproken; ik zou best interesse hebben, maar ik vind ze er totaal niet toegankelijk uitzien. Ze kijken nors, sommige spreken geen Nederlands, groeten nooit, hebben overgewicht en zien er niet uit alsof ze zelf 10km kunnen hardlopen... (althans, degene die werken als ik kom sporten, ik hoop dat ik niet iemand beledig die personal trainer is bij ons en fit is die ik over het hoofd heb gezien).

De meeste medewerkers op de club zijn vriendelijk en doen hun best om al hun werkzaamheden goed te doen, ze zitten vaak niet bij de balie want ze hebben het druk elders. Ik druk altijd op de bel als ik ze nodig heb en moet dan een paar minuten wachten. (er is 1 medewerker die weleens 5 min verdwijnt omdat hij gaat roken buiten, maar goed, er gaat er vast ook weleens een naar het toilet)

Ik begrijp dat jullie een budget concept hebben bedacht waar jullie achter staan en waar gewoonweg geen verandering in komt.
Ik loop zelf ook niet weg als klant, ik kan goed zelfstandig sporten. Ik ben wel van mening dat mensen die op zoek zijn naar een gezellige sportschool met wat persoonlijke hulp beter elders kunnen gaan sporten.

Vriendelijke groet,
E