Klacht: Een jaar op 1700 wachten

op 19 september 2016 over Easyjet in de categorie Vliegmaatschappij

Vanaf oktober 2015 wachten mijn ouders, die jaarlijks een city trip boeken via EasyJet, al op de beloofde restitutie van in totaal ruim €1700,-. Inmiddels bijna een jaar verder, zijn zij nog niets opgeschoten. Zowel qua informatie en communicatie als betrouwbaarheid schiet Easyjet enorm tekort.
Door weersomstandigheden konden mijn ouders op 4 oktober 2015 niet vanaf Praag terugvliegen naar Amsterdam. Zij kregen 2 opties aangeboden: 3 dagen later terugvliegen naar Amsterdam met de eerstvolgende vlucht van Easyjet, of zelf transport regelen en het bedrag declareren. Uiteraard kozen zij voor de laatste optie, aangezien zij de volgende dag op hun werk verwacht werden etc.
Bij thuiskomst hebben zij netjes alle benodigde documenten opgestuurd. Denk aan EU claim formulier, Easyjet tickets, alternatieve tickets, bonnetjes, creditcard gegevens, rekeningnummer etc. Wij hebben zwart op wit op de mail dat er een bedrag van €1727,48 overgemaakt zal worden naar mijn moeder’s rekeningnummer. DEZE LOZE BELOFTE IS VOOR HET EERSTE GEDAAN OP 21 OKTOBER 2015: “…Please accept my apologies for the delay in getting back to you, we have a large amount of emails which is affecting out response times. I reviewed all the receipts you attached and worked out the necessary calculations. The amount refunded will be 1727.48eur…” Vervolgens heeft mijn moeder nogmaals alle gegevens gestuurd waarnaar gevraagd werd.
Vanaf dat moment hebben wij in totaal minstens 10 keer gebeld met de customer service van Easyjet, waar wij elke keer minstens een half uur in de wacht worden gezet zodat dezelfde informatie elke keer weer naar voren gehaald kan worden. Iedere keer werd er aan het einde van het uur wachten beloofd dat alles geregeld is en dat het bedrag binnen 10-15 dagen terug gestort zou worden. ER IS NOOIT IETS ONTVANGEN! Wij hebben geen idee waarom er iets beloofd wordt en waarom het niet gebeurt. Naast de vele telefoontjes, heeft mijn moeder meerdere keren gemaild met steeds dezelfde vraag. Er wordt vervolgens niet geantwoord. Vanochtend heb ik nogmaals gebeld. Na een uur aan de lijn on hold te hebben gewacht, vertelde mevrouw mij dat zij de informatie niet kon openen! Met de vraag of ik alsnog de documenten kan sturen en dat zij mij over een uur terug zou bellen. Uiteraard heb ik niets meer vernomen.
Ondertussen wachten wij al bijna een jaar op een enorm groot bedrag van €1727,48 ! Bellen en mailen naar Easyjet, met de vraag wanneer jullie de belofte gaan inlossen, heeft blijkbaar geen effect. Ik heb geen idee hoe ik Easyjet op een andere manier kan benaderen dan hoe ik dat tot nu toe gedaan heb. Voor beide partijen zou het fijner zijn als dit niet via een derde partij hoeft. Kunnen wij a.u.b. snel geholpen worden?

Wanneer wij op hele korte termijn de 1700 euro waar wij al een jaar op wachten terug krijgen.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Easyjet

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Easyjet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Simone91