Klacht: Misleidende en onduidelijke richtlijnen

op 10 september 2019 over Ebay in de categorie Internetshops - Advertenties

Welkom in het zorgvuldig opgestelde spinnenweb van eBay en PayPal

Ik zal mijn vragen zo kort mogelijk en goed mogelijk proberen te stellen en te omschrijven
Het begint bij het idee om te gaan verkopen via eBay
Je komt dan vanzelf uit op deze pagina
https:www.ebay.nlpageshelppoliciesselling-practices.html
Op deze pagina word naar mijn mening toch in ieder geval duidelijk de indruk gewekt dat verkoopvoorwaarden in een advertentie geldig zijn
In mijn advertentie staan dan ook duidelijke voorwaarden te lezen voor oa. koop zonder track en tracé
Maar je raad het al, 12 geschillen geopend door 1 koper voor niet ontvangen items
Ebay vraagt mij om te reageren en ik vertel dan ook dat deze koper zelf, bewust en weloverwogen gekozen heeft voor verzending zonder track en tracé en daarmee automatisch akkoord is gegaan met de verkoopvoorwaarden welke hiermee gemoeid zijn
Volgens de door eBay gestelde richtlijnen heb ik alles gedaan wat eBay van mij als verkoper verwacht
Alle claims zijn dan ook in strijd met de eBay regels en mijn voorwaarden
Helaas zijn zulke voorwaarden toch niet geldig volgens eBay
Indien ik geen tracking details kan overhandigen zal de koper in het gelijk gesteld worden
Ik heb eBay hierop meerdere malen de vraag gesteld wat hun definitie van verkoopvoorwaarden is en op welke manier ik hun gestelde richtlijnen dan verkeerd geïnterpreteerd heb
Ebay heeft mijn berichten allemaal mooi beantwoord maar in hun berichten staat nooit een antwoord op mijn vraag
Mijn vraag op bovenstaand verhaal is, heeft eBay gelijk

Alle claims worden vervolgens in het voordeel van de koper beslist
Tegen alle 12 claims maak ik bezwaar
Wederom verwijs ik eBay naar hun eigen richtlijnen voor verkoop en het feit dat ik me perfect aan deze richtlijnen heb gehouden
Je leest namelijk ook op deze pagina het volgende,
Zorg ervoor dat je deze richtlijnen naleeft. Als je dat niet doet, kunnen allerlei maatregelen worden getroffen
Ik krijg 12 antwoorden van 12 verschillende medewerkers in 3 verschillende talen
11 keer wordt mijn bezwaar afgewezen en de claim toegekend aan de koper, hier is verder niks aan te doen, geschil gesloten
1 medewerker stelt mij echter in het gelijk en vertelt mij dus dat ik binnen 7 dagen het geld terug krijg gestort op mijn PayPal rekening
Bezwaar toegekend geschil gesloten, zou je denken
Hierop stel ik eBay natuurlijk de vraag hoe het kan dat deze claim in mijn voordeel word beslist en op wat voor manier dit geschil dan anders is dan die andere 11
En deze beslissing word zonder pardon terug gedraaid en alsnog in het voordeel van de koper beslist
Het geschil was dus eigenlijk even niet gesloten, eBay maakt even een nieuwe beslissing verwerpt alsnog mijn bezwaar en nu is het geschil wel gesloten
Mijn vraag op bovenstaand verhaal is, mag dit zomaar allemaal

Ik heb eBay tig keren gevraagd mij duidelijke antwoorden te geven
Ik heb gezegd dat hun richtlijnen en regels onduidelijk en misleidend zijn
Ik heb hun ook gewezen op het feit dat deze koper op zijn minst er 2 eBay accounts op na houd
Op het ene account zegt hij uit Frankrijk te komen op het andere account lees je dat hij uit Engeland komt
Deze beide eBay accounts delen echter 1 PayPal account waar een adres in Zwitserland geregistreerd staat
Het pakket heb ik naar Litouwen moeten verzenden
De koper doet er duidelijk van alles aan om niet makkelijk gevonden te worden
Hier ben ik later pas allemaal achter gekomen
Helaas geen reactie meer van eBay
EBay leunt ook duidelijk zwaar op hun money back guarantee, dat is te merken aan het feit dat elk geschil voor niet ontvangen objecten klakkeloos in het voordeel van de koper word beslist, echter geven hun deze garantie enkel en alleen omdat PayPal een kopersbescherming bied
De beslissingen die eBay maakt hebben dus invloed op je PayPal saldo
Hierdoor is er ook een conflict met PayPal ontstaan
Over mijn conflict met PayPal zal ik een nieuw topic openen

Wat zijn jullie antwoorden of meningen over de manier waarop eBay te werk gaat
Ik bedoel het is eBay ! wie ben ik ? helemaal niks blijkbaar

Als ik van ebay antwoord krijg op de vraag,
Waarom in de richtlijnen voor verkopers staat beschreven dat de verkoper specifieke en duidelijke verkoopvoorwaarden moet stellen maar dat deze voorwaarden vervolgens totaal niet geldig zijn

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ebay

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ebay nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door vintage-old-stuff