Klacht: €2195,85 verdwenen van bankrekening

op 20 december 2016 over Adyen in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 13 oktober 2016 werd van mijn (Italiaanse!) bankrekening het bedrag van €2195,85 geincasseerd via Adyen naar
incassant ID NL48ZZZ342764500000.
(Via google kom ik terecht bij zowel vakantieveilingen.nl als bij “just fabulous”,…)
Machtigingsnummer is 1814756724011046.
14/10 dezelfde gegevens voor een bedrag van €0,40.

Hiervoor heb ik nooit toestemming gegeven! Ik heb nooit Adyen als betaalmiddel gebruikt. Ik zie het nu pas omdat ik de rekening amper gebruik.

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik weet bij wie mijn geld is terechtgekomen.
Als ik te horen krijg waarom en hoe dit kan gebeuren.
Als het bedrag zo snel mogelijk wordt teruggestort op mijn rekening.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Adyen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Adyen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Adyen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Adyen

Heeft op 29 juli 2017 om 00:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte Giacomo Cardoni,

Dank voor uw bericht aan Adyen.

Adyen is een bedrijf dat in opdracht van online winkeliers betalingen via credit card, iDeal en andere betaalmethoden afhandelt. Adyen levert alleen de achterliggende technische systemen voor afhandeling van betalingen aan winkeliers. Adyen is enkel een technische dienstverlener, voor vragen over uw individuele betalingen en de status van uw bestelling kunt u contact opnemen met de winkel waar u de bestelling/betaling heeft gedaan. Dit geldt ook voor eventuele terugboekingen van succesvolle betalingen.

De betaling is zojuist in het systeem nagekeken en dit laat ons zien dat op de volgende datum en tijd 2017-03-31 02:11:58 CEST uw geld is teruggeboekt naar uw account. De incasso was gedaan door: LinkedIn.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht dit niet het geval zijn dan hoor ik graag van u.

Met vriendelijke groet,

Adyen Support
support@adyen.com
www.adyen.com

Alle klachten die gemeld zijn door giacomocardoni