Klacht: €2195,85 verdwenen van bankrekening

op 20 december 2016 over Adyen in de categorie Betalingsdiensten

Op 13 oktober 2016 werd van mijn (Italiaanse!) bankrekening het bedrag van €2195,85 geincasseerd via Adyen naar
incassant ID NL48ZZZ342764500000.
(Via google kom ik terecht bij zowel vakantieveilingen.nl als bij “just fabulous”,…)
Machtigingsnummer is 1814756724011046.
14/10 dezelfde gegevens voor een bedrag van €0,40.

Hiervoor heb ik nooit toestemming gegeven! Ik heb nooit Adyen als betaalmiddel gebruikt. Ik zie het nu pas omdat ik de rekening amper gebruik.

Wanneer ik weet bij wie mijn geld is terechtgekomen.
Als ik te horen krijg waarom en hoe dit kan gebeuren.
Als het bedrag zo snel mogelijk wordt teruggestort op mijn rekening.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Adyen

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Adyen in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Adyen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Adyen

Heeft op 29 juli 2017 om 00:11 geantwoord

Geachte Giacomo Cardoni,

Dank voor uw bericht aan Adyen.

De betaling is zojuist in het systeem nagekeken en dit laat ons zien dat op de volgende datum en tijd 2017-03-31 02:11:58 CEST uw geld is teruggeboekt naar uw account. De incasso was gedaan door: LinkedIn.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht dit niet het geval zijn dan hoor ik graag van u.

Adyen Support
support@adyen.com
www.adyen.com

Alle klachten die gemeld zijn door giacomocardoni