Klacht: €150,- notebook 9 serie cashback niet ontvangen!

op 28 maart 2013 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Op 24-01-2013 een samsung notebook 9 serie aangeschaft. Op 25 januari het gevraagde formulier en documentatie voor de €150,- rembours naar samsung opgestuurd. Op 04-02-2013 een mail ontvangen van samsung waarin staat dat ze de aanvraag hebben ontvangen maar dat ze Helaas mijn aanvraag (nog) niet kunnen honoreren vanwege onderstaande reden:

– Wij hebben van u geen of een onjuiste streepjescode ontvangen. Gelieve deze alsnog tegemoet te laten komen.
Indien gegevens niet juist of niet volledig zijn, verzoeken wij je deze ontbrekende gegevens spoedig aan ons door te geven. Je kan dit dan gewoon per email (ingescand) toesturen.

Ondanks dat ik de complete documentatie per post heb verzonden stuur ik het ook via mail om “ontbrekende” gegevens aan te vullen. Eind februari bel ik naar de klanten service van samsung om informatie te krijgen over het cashback proces. De samsung medewerkster welke ik gesproken heb heeft mij verteld dat zij geen inzicht kan verkrijgen over het verloop van de procedure maar probeert mij gerust te stellen dat het meestal wel binnen 6 weken geregeld word. Zij zegt tegen mij nog 2 weken geduldig te wachten.
Na 6 weken bel ik op 15 maart naar samsung toe om verhaal te halen over de nog niet ontvangen cashback. Mij wordt verteld dat de documentatie nog niet compleet is, de streepjescode hebben zij nog niet in hun bezit en zij verzoeken mij om nogmaals [email protected] te mailen en daarbij te de situatie te vermelden en de complete documentatie nogmaals aan toe te voegen. Ik heb tevens naar de relatienummer gevraagd en deze aan de mail toegevoegd.
Op 22 maart ontvang ik een reactie van samsung. In deze email staat dat deze actie alleen geldig is voor producten die in Luxemburg of België gekocht zijn. Dezelfde dag nog reageer ik op dit bericht en onderbouw ik met verwijzingen naar verschillende links op google en op de samsung site zelf dat de actie wel degelijk in Nederland aan de gang was. Ook voeg ik de factuur welke de aanschaf data aantoont van het gekochte goed welke valt binnen de actie termijn van de promotie in Nederland.

Op 26 maart ontvang ik het volgende via mail:

Helaas kunnen wij niets meer voor u betekenen aangezien deze actie al een tijdje is afgelopen. Wij hebben uw reactie op onze mail van 04-02-2013 hebben wij op 15-03-2013 pas ontvangen. Om deze reden kunnen wij u helaas niet verder van dienst.

Als reactie op deze mail vertel ik nogmaals de situatie en toon ik aan dat 5 februari de gevraagde documentatie is verzonden welke bij de mail geschiedenis is terug te vinden.

Een dag later op 27 maart ontvang ik een mail waarin staat:

Zoals eerder is verteld staat u ingeschreven voor de actie die alleen in België geldt. U kunt dus niet meedoen met deze actie.
Excuses voor het ongemak.

Ik probeer nogmaals telefonisch contact op te nemen met samsung om de situatie op te lossen. De samsung medewerker verteld mij nogmaals alles op te sturen om zo de cashback te ontvangen.

Voor de 3e keer stuur ik de complete documentatie via mail naar samsung en vermeld ik erbij hoe de zaken zijn gegaan. Ook voeg ik eraan toe dat ik het gevoel krijg dat mijn voorgaande mails niet gelezen worden. Als antwoord op dit email bericht ontvang ik het volgende:

Uw aanvraag is helaas niet bekend bij de actieafdeling, uw documenten zijn door ons niet ontvangen.
In onze Algemene voorwaarden staat vermeld dat Samsung niet verantwoordelijk is voor beschadigde, zoekgeraakte of vertraagde inzendingen.
Helaas kunnen wij niets meer voor u betekenen daar de actie inmiddels is afgelopen.

Het lijkt erop dat samsung niet van plan is om mij de €150,- te willen restitueren. Ze verzinnen iedere keer weer een nieuwe smoes om er onderuit proberen te komen tot zelfs het ontkennen van mijn participatie aan de actie.

Is er iemand die mij kan helpen met deze vervelende situatie?

De €150,- waar ik recht op heb.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door T. Rizzo