Klacht: MediaMarkt en DynaLogic, knoeiers in het kwadraat

op 14 juni 2019 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 28 mei 13:40 online bij MM een vaatwasser en een combi oven besteld, compleet met installatie en afvoer van oude apparatene en verpakkingsmaterialen. Verzend bevestiging volgt per email om 5 en 8 uur.

Dynalogic (DL) belt de volgende dag, 29 mei, om een afspraak te maken voor levering en installatie op dinsdag 4 juni, een week later, tussen 8 en 18 uur. Ze bevestigen dat de twee apparaten door hen zijn ontvangen. De afspraak wordt dezelfde dag 29 mei per email bevestigd.

Op 4 juni even na middernacht stuurt DL een herinnering voor beide apparaten, “we komen er aan”.
Om 8:17 komt er een nieuwe email, “sorry we zijn de spullen kwijt”.
Om 3 uur ’s middags volgt een email van MM waarin ze aangeven dat e.e.a. wordt onderzocht, compleet met twee incident nummers. Onduidelijk wat bij wat hoort.
Om 11 uur ’s avonds volgt een review request, “laat ik dat nog maar even niet doen”.

Op 5 juni 2 uur stuur ik MM een email dat ik verwacht dat ze niet wachten tot de zoekgeraakte apparaten boven water komen, maar nieuwe apparaten aan leveren zodat deze geinstalleerd kunnen worden.

De volgende dag donderdag 6 juni om 1 uur komt er een email van MM dat het aankoop bedrag (van wat?) wordt terug betaald.
Even later een email dat het apparaat retour is ontvangen, aan het bedrag kan ik zien dat het om de vaatwasser gaat.
Ruim een uur later nog een email van MM dat “naar aanleiding van het contact dat wij hadden” de installatie kosten worden terug betaald. Ik heb echter niemand gesproken, waar dat vandaan komt?
Bel rond kwart voor vijf de MM klanten service en moet ruim een kwartier wachten omdat het zo druk is (verbaast me niets met dat geknoei).
Om even na half zes belt DL dat ze een afspraak willen maken voor de installatie van “TWEE VAATWASSERS”, van de combi oven weten ze niets.
Even later 17:45 komt er een email van MM dat ze het product (de vaatwasser) niet kunnen omruilen omdat er geen voorraad is.

Ik geef ze vrijdag 7 juni de tijd om e.e.a. uit te zoeken, zie niets hoor niets.

Zaterdag 8 juni bel ik MM klantenservice weer en zij geven aan dat ze alleen de combi oven kunnen installeren, als ik de vaatwasser ook wil moet ik die online opnieuw bestellen. Dacht het dus niet, jullie fout, fix it. Willenkunnen ze niet, dus zeg de gehele order dan maar te annuleren. Uiteraard direct bevestigd per email, die binnen 5 minuten wordt gelezen. Twee uur later een bevestiging dat het gehee bedrag binnen twee dagen wordt terugbetaald. Ruim een uur later, half 8 inmiddels, een email van MM dat ze de producten retour hebben ontvangen.

Het geld van de vaatwasser staat 11 juni weer op mijn rekening, dat van de combi oven een dag later.
Eind goed al goed?

Om tien uur woensdag 12 juni belt DynaLogic dat ze een afspraak willen maken om een vaatwasser te komen installeren. Lachen, echt waar?!
(Had natuurlijk ja kunnen zeggen en een vaatwasser gratis geleverd kunnen krijgen, maar ik had inmiddels bij een ander firma besteld en nog goedkoper ook.)

Advies aan nieuwe klanten: zolang MediaMarkt met DynaLogic werkt, koop alleen maar als je het zelf mee kan nemen en kan installeren.
Advies aan MediaMarkt: tenzij jullie je business in Nederland kapot wil laten maken door geknoei van DynaLogic, breek met deze firma en zoek een betere vervoerder installateur.
Advies aan DynaLogic: doe de branche en jezelf een plezier en ga wat anders doen, hiet zijn jullie duidelijk niet toe in staat.

Er valt niet veel meer op te lossen. Heb inmiddels bij een andere firma besteld.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynalogic over deze klacht.

Bericht van Dynalogic

2 maanden geleden - Geachte heer van der Meer,Wat vervelend om te vernemen dat u een nare ervaring met ons hebt gehad! Wij willen graag onderzoeken wat er mis is gelopen in het bezorgtraject van uw product.Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het track trace nummer van de betreffende levering? Dan kijken wij graag mee naar uw case.Hopende van u te vernemen.Met vriendelijke groet, Dynalogic WeCare-team.

Reactie van de melder van de klacht Jan van der Meer

2 maanden geleden - Relevante nummers, MM bestelnummer 78424267 DL ordernummer 12680773 en 12680774 trackentrace 2064612680773 en 2064612680774 MM incident nummers 190604-001469 en 190604-001470

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynalogic een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynalogic

Heeft op 17 juni 2019 om 16:09 geantwoord

Geachte heer van der Meer,

Omdat er sprake was van een sorteerfout, is uw order per abuis op het verkeerde depot terecht gekomen. Op het moment dat dit geconstateerd werd hebben onze collega's hun uiterste best gedaan dit zo spoedig mogelijk voor u op te lossen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dynalogic WeCare-team.

Heeft op 17 juni 2019 om 21:27 geantwoord

Dat is toch geen oplossing? Er is niets opgelost, er werd niet binnen 48 uur teruggebeld, dan weer werden er twee vaatwassers ter levering aangeboden en toen MediaMarkt alle kosten had terugbetaald kwamen jullie nog eens met een levering van een vaatwasser. Waar is de oplossing in dit geval?

Alle klachten die gemeld zijn door Jan van der Meer