Klacht: Dwaling en bedrog en spookfacturen

op 04 oktober 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Basic Fit heeft een overeenkomst onder invloed van dwaling gesloten en neemt een onjuiste opzegtermijn in acht. Zij geven aan dat ik een Smart-abonnement ben aangegaan terwijl ik van de kioskmedewerker had begrepen dat ik een Flex-abonnement ben aangegaan. Echter, dit heb ik nooit kunnen terugvinden. Ik heb namelijk geen contract van hun ontvangen. De enige wat zij doen is verwijzen naar een algemene bepaling in de Algemene Voorwaarden. In plaats van dat ik redelijk te woord word gestaan. Krijg ik steeds intimiderende mailtjes van ene Lotte die voor de klachtenafdeling werkt. Daarnaast berekenen zij ten onrechte incassokosten. Mijn tip aan allen is! Pas op wat Basic-Fit je aanpraat want zij komen hun beloften niet na. Daarnaast schromen zij niet om spookfacturen te sturen verhoogd met incassokosten. Indien je daar een klacht over indient, krijg je steeds hetzelfde terug zonder enige redelijke onderbouwing. Ik heb zo\\\’n spijt dat ik mijn abonnement bij FitforFree niet had verlengd, zij behandelden je tenminste met respect.

Ik zou graag willen dat Basic-Fit inhoudelijk reageert op mijn klacht die ik per mail heb gestuurd. Daarnaast wil ik dat zij de ten onrechte verstuurde incassokosten intrekken.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 05 oktober 2016 om 10:41 geantwoord

Beste Khalid,

Bedankt voor je bericht.

Wat vervelend om te horen.

Ik zie inderdaad dat jij een Smart lidmaatschap had.

Voor een Smart lidmaatschap betaalde je voorheen €17.99 en voor een Flex lidmaatschap €21.99.

Je kon aan de incasso zien wat voor lidmaatschap jij had gekozen. Op de kiosk heb jij geen recht op de herroepingsperiode van 14 dagen.

Als jij in Oktober meteen na de eerste incasso had gereageerd dat jij een verkeerd lidmaatschap had, hadden wij eventueel uit coulance nog jouw lidmaatschap kunnen omzetten. Hierop hebben wij niks vernomen.

De aanmaningskosten zijn ontstaan omdat er een aantal incasso's niet zijn gelukt.

Aan de hand van de bovengenoemde punten kan ik helaas niks corrigeren wat betreft de aanmaningskosten.

Levi van Basic-Fit

Heeft op 05 oktober 2016 om 18:59 geantwoord

Beste Levi,

Allereerst bedankt voor jouw bericht.

Ik ga niet akkoord met de geboden oplossing. Het prijsverschil tussen een SMART-abonnement en een FLEX-abonnement is dusdanig gering waardoor ik de discrepantie niet direct kon constateren. Daarnaast heb ik in de ontvangen ontvangstbevestiging van de Kiosk niks kunnen inzien wat voor type abonnement er was afgesloten. De inhoud van de verklaring (uw aanbod) was mij dus niet bekend. Daarnaast is door uw collega een verkeerde voorstelling van zaken weergeven. Hij heeft mij mondeling toegezegd dat ik een maandelijks opzegbare overeenkomst ben aangegaan. Ik mocht redelijkerwijs aannemen dat hetgeen wat uw collega mondeling heeft verklaard waar ik ter goeder trouw conclusies aan kon verbinden. Dat hetgeen wat hij verklaarde niet strookte met de gedane betalingen (de hoogte van het bedrag) doet daar niet aan af. Jullie verklaren dat inhoud van de overeenkomst is dat ik een SMART-abonnement ben aangegaan. Ik kan nergens een overeenkomst vinden waar ik heb getekend voor een SMART-abonnement. Kunt u dit aantonen? Wie stelt, dient namelijk te bewijzen. Indien er schriftelijk niets is vastgesteld, is er sprake van een mondelinge overeenkomst. Ik zou graag willen weten hoe u kunt aantonen dat ik uw (mondelinge) aanbod op een dusdanige manier heb aanvaard. Indien u dat niet kan, schiet u tekort in uw bewijslast. Evenzeer wanneer uw enige bewijs de hoogte is van de incassobetalingen. Als ik uw redenering moet volgen, betekent dat ik dus de prijzen van al uw abonnementscontracten moet kennen, zodat ik weet wat voor abonnement ik heb afgesloten. Ik zal u aantonen waarom uw redenatie geen hout snijdt. Stel dat u wilt weten wat voor telefoonabonnement of zorgverzekering u hebt afgesloten, kijkt u dan naar uw incassobetaling? Neen, u kijkt naar uw contract respectievelijk uw polis. Nogmaals ik vraag u vriendelijk doch uitdrukkelijk dat u mij aantoont waar deze spookfacturen en verklaringen op gestoeld zijn. Kunt u dit niet? Dan ga ik helaas niet akkoord.

Nogmaals bedankt voor uw tijd.

Khalid

Bericht van Basic Fit

2 maanden geleden - Beste Khalid, Bedankt voor jouw reactie. Ik heb je per mail de kiosk bevestiging gestuurd. Deze heb je ook direct ontvangen na jouw inschrijving. Hier staat alles in over jouw lidmaatschap. Je geeft aan dat de medewerker op de club heeft gezegd dat het Smart lidmaatschap een maandelijks opzegbaar lidmaatschap is. Dit kan ik niet achterhalen, ik kan enkel zien waarvoor jij hebt gekozen en akkoord mee bent gegaan. Op dit moment staat er een incasso gepland rond 10-10-2016 voor het bedrag van €17,50. Dit bedrag bestaat uit: €07,50 aanmaningskosten 1 (rond 8-8-2016) €10,00 aanmaningskosten 2 (rond 21-9-2016) Dit is het laatste dat betaald dient te worden. Mocht je nog vragen en of opmerkingen hebben dan kan jij dit mailen naar social@basic-fit.com. Met vriendelijke groet, Dustin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door K.Abdullah