Klacht: Duur internationale transactie

op 13 mei 2016 over ING in de categorie Banken

Op zaterdag 7 mei 2016 een opdracht verstrekt middels ING internet bankieren, voor een internationale transactie. Het is nu 13 mei 2016 en de transactie is nog steeds niet gearriveerd bij de ontvangende bank. De ING (klantenservice) zegt de zaak te onderzoeken maar er is geen contact mogelijk met de verantwoordelijke afdeling. De ontvangende bank heeft zelf een onderzoek gestart maar kan het bedrag niet traceren. De ING weigert verdere details te verstrekken anders dan dat ze een onderzoek aan het doen zijn…

Ik ben tevreden op het moment dat de transactie binnen is gekomen bij de ontvangende bank. Dit moet vandaag gebeuren (13 mei 2016) !!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

1 jaar geleden - Beste Jeroen, Wat ontzettend vervelend dat de betaling nog steeds niet is bijgeschreven op de ontvangende rekening. Sorry dat het zo lang duurt! Ik heb je gebeld om het met je door te nemen, maar kon je niet bereiken. Ik kan er in het algemeen het volgende over vertellen: Wanneer je een bedrag overmaakt naar het buitenland, dan zorgt ING ervoor dat de betaling binnen 1-3 dagen wordt overgemaakt naar de bank in het buitenland. Deze bank sluist het geld dan door naar de daadwerkelijke ontvangende rekening. Dit laat soms op zich wachten en de termijn is per land en bank verschillend. Op dit laatste heeft ING weinig invloed, het spijt me. Wanneer een betaling niet aankomt, dan stellen we een onderzoek in waarbij we contact opnemen met de ontvangende bank om navraag te doen. Ook hierbij zijn we weer afhankelijk van die bank over hoe snel deze bank informatie kan aanleveren over de betaling. We vinden dit erg vervelend, want ondertussen zitten jij en de ontvangende partij te wachten. Toch zit er niets anders op dan het onderzoek even af te wachten. Wil je meer weten over de status van je betaling en het onderzoek, laat het dan even weten. Dan doen we nog een poging om telefonisch met je in contact te komen. Vriendelijke groet, Hilde ING Webcare

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 18 mei 2016 om 09:55 geantwoord

Beste Jeroen,

Mijn collega heeft aan de hand van jouw Klacht, dat een internationale betaling niet is aangekomen, gereageerd. Daarna hebben wij niks meer van je vernomen en geen reactie meer mogen ontvangen.

Om die reden ga ik er vanuit dat de betaling is ontvangen. Mocht het bedrag nog niet zijn ontvangen, neem dan gerust contact met ons op.

Vriendelijke groet,

Tjitske
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door chrono