Klacht: Dubbel verzekerd door de abn bank

op 14 oktober 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na een goed telefoon gesprek met de abn bank
Over gestapt van interpolis verzekeringen naar abn verzekeringen voor ook een alles in 1 polis
Dit na een gesprek over de hypotheek rente van mijn huidige hypotheek bij de Abn kreeg ik het advies om alles over te zetten dit gedaan keurig de polissen binnen gekregen en de opzegkaart voor de oude verzekering op te zeggen deze ingevuld en opgestuurd tot zover goed.

Tot het moment dat er een verrekening binnen kwam van 570 euro!!! Toen maar bellen wat dat was wat blijkt de verzekering bij interpolis was niet opgezegd en daardoor zijn mijn schadevrije jaren niet vrijgekomen (27 schadevrije jaren)
Deze verzekering liep immers nog verder dus geen schade vrije jaren vrijgegeven natuurlijk en moest er bij de Abn voor twee auto.s zonder noclaim betaalt worden.

Waarom ik het niet door heb gehad dat er nog twee verzekeringen liepen ? Het geld van de oude verzekering ging van een rekening waar ik 1500 debet kan staan dus zonder erg erin te hebben de premie betaalt.

ik ben nu bijna vier maanden dubbel verzekerd geweest en bij interpolis betaald 400 euro premie bij de abn ruim 1200 euro aan premie in nog geen vier maanden belachelijk natuurlijk.

De afdeling geeft niet thuis. Ik kon de verzekeringen bij de Abn opzeggen en naar de 1200 euro fluiten.

Dit terwijl ik aan alle voorwaarden heb voldaan keurig de opzeg brief ingevuld en opgestuurd.

Ik zit nu nog steeds bij interpolis alleen ben ik 1200 euro armer en dat is heel veel geld…

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik mijn geld terug krijg.
Want dit is bijna diefstal in mijn ogen..

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste heer, mevrouw, Wat ontzettend rot dat je zulke hoge kosten hebt gehad en jouw verzekeringen dubbel naast elkaar gelopen hebben. Ik heb je vanochtend gebeld, om jouw klacht samen door te nemen. Helaas kreeg ik je niet te pakken. Verder heb ik ook contact opgenomen met onze verzekeringsafdeling over dit proces. Wanneer je bij een verzekeraar een verzekering aanvraagt en schadevrije jaren opgeeft, dan nemen wij dit over en controleren wij dit in een systeem. Als blijkt dat wij de schadevrije-jaren die jij hebt opgegeven niet kunnen vinden, dan sturen wij een brief. Dit kan namelijk als reden hebben, dat de opzegging bij de oude verzekeraar niet goed geregeld is en zij dit niet hebben verwerkt in het algemene systeem. Ik ga hier graag verder met je over in gesprek. Verder zie ik dat je twee keer dezelfde klacht hebt geplaatst op dit forum, dus de andere heb ik gesloten. Dan kunnen wij hier verder in gesprek gaan. Wanneer ben je telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren? Dan bel ik je op. Ik hoor graag van je. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. L. Salama

Reactie van de melder van de klacht Belle.ijss

1 maand geleden - Beste mvr L Salama Ik ben deze week op alle tijden beschikbaar. De telefoon was defect dus ik was inderdaad niet te bereiken. Mvg. Mvg

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste heer/mevrouw, Bedankt voor het prettige gesprek dat wij net hebben gehad. Hieronder leest u kort wat wij hebben besproken. Naar aanleiding van uw klacht heb ik contact gehad met onze klachtenafdeling. Ik heb een officiële klacht voor u ingediend. Onze klachtenafdeling zal dit zo snel mogelijk in behandeling nemen. U ontvangt hier een bevestiging van. Zodra er meer bekend is over uw klacht hoort u dat. Daarnaast neemt u contact op met Interpolis om een bewijs op te vragen van het aantal schadevrije jaren dat u heeft opgebouwd. Ik hoor graag wanneer u dit bewijs binnen heeft. Mocht u nog vragen hebben, laat het weten. Met vriendelijke groet, Dhr. R. Witjes ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Belle.ijss

1 maand geleden - Inmiddels de mail weg met bewijs van mijn 19 schadevrije jaren naar app@abn De heer witjes nog proberen te bellen niet bereikbaar en op mijn terugbel verzoek nog geen respons gehad Mvg

Reactie van de melder van de klacht Belle.ijss

1 maand geleden - Inmiddels is er contact geweest met de heer R Witjes.

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste heer, Fijn dat ik u net telefonisch heb gesproken. Ik heb begrepen dat u een bewijs heeft opgestuurd van het aantal schadevrije jaren. Onze afdeling Verzekeren zal dit zo snel mogelijk in behandeling nemen. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. U kunt hier altijd een bericht plaatsen. Als u liever gebeld wordt dan kunt u dat ook via deze weg laten weten. Met vriendelijke groet, Dhr. R. Witjes ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN Amro

3 weken geleden - Beste heer, Een week geleden heeft u het bewijs van uw aantal schadevrije jaren opgestuurd naar onze verzekeringsafdeling. Ik ben benieuwd of u de uitkomst van uw klacht heeft ontvangen. Mocht dit zo zijn, hoor ik natuurlijk ook graag wat u van deze uitkomst vindt. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. L. Salama

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 21 november 2016 om 10:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Vanuit ABN AMRO Webcare hebben we op 17 oktober deze klacht in behandeling genomen. Na telefonisch contact op 21 oktober is er een officiële klacht ingediend. Op 7 november hebben wij nagevraagd of de klacht naar tevredenheid is opgelost. Hier hebben wij tot op heden geen reactie op ontvangen. Wij gaan er nu van uit dat de klacht naar tevredenheid is opgelost. Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u uiteraard contact opnemen via het nummer 0900-0024.

Alle klachten die gemeld zijn door Belle.ijss