Klacht: Drukte

op 14 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Bus 51 van Vorden naar Doetinchem. Zit tussen half 8 en half 9 overvol. Mensen moeten staan en de mensen staan helemaal van achterin de bus tot aan de buschauffeur. Hij is zo druk dat de bus vanaf Hengelo banninkstraat niet meer stopt bij de bushaltes waar die wel zou moeten stoppen. De buschauffer laat dan iedereen bij die haltes gewoon staan omdat het niet meer past. Hierdoor komen veel reizigers te laat of niet op hun bestemming aan. Dit kan gewoon niet.

Wanneer mensen gewoon in de bus passen. Dus er moet een extra of een grotere bus worden ingezet. En wanneer mensen niet meer achterblijven omdat de bus is doorgereden.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 september 2017 om 15:59 geantwoord

Beste Beay16,

Wat jammer om te lezen dat er zoveel mensen met de lijn 51 willen reizen dat de bus dusdanig vol zit.
Ik stuur je melding door binnen de regio met de vraag hier aandacht aan te besteden.

Tijdens de start van het nieuwe schooljaar is er, over het algemeen, een toename van het aantal reizigers op de bus- en treintrajecten. Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materieel, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden. Het aanbod van reizigers fluctueert in de eerste weken van september echter sterk. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is wordt er indien mogelijk extra materiaal ingezet.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^JP
Arriva Webcareteam