Klacht: Drukschade?

op 07 juni 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn dochter (klantnr xxxxxxx) heeft een laptop gekocht. Na 8 maanden ging het beeldscherm niet meer aan….Er was verder niets te zien (geen scheuren en barsten zoals Wehkamp aangaf). Zij had even gebeld met Wehkamp en zij belden ons huisnummer en ik nam op (dochter was op haar werk).

De medewerkster dacht dat ze het wel ‘even’ met mij kon regelen en ze begon meteen dat ‘ik toch wel zou begrijpen dat’ terwijl ik geen rapportje van die schade gezien had….Ik wist dus niet wat ik zou moeten begrijpen en heb aangegeven dat ik het bijzonder vervelend vond dat het nu het woord van mijn dochter tegen zo’n groot bedrijf was en klaar……

Het vervelende is, dat de laptop dus op de kamer heeft gestaan, het de ene dag nog deed en de volgende dag ging het beeldscherm niet meer aan…..drukschade? Geen idee en we zagen ook geen barsten terwijl de mevrouw van de klantenservice zei dat we het zelf hadden kunnen weten wat er mis was omdat er barsten in het scherm zaten…Maar die zaten er juist niet in…..

Ik heb gezegd dat we dus het rapportje zeker willen inzien, maar we krijgen dit (en de laptop) pas terug als we 65 euro betalen. En toen ik zei dat ik het natuurlijk door de telefoon nergens mee eens ging zijn, werd botweg gezegd :”Dan is dit gesprek klaar”….Nou prima fijne dag nog….:-(

Mijn dochter gaat nu beraden wat ze gaan doen, maar onze klandizie hebben we inmiddels opgezegd…

Ze zijn overigens dus ook slecht te bereiken (terugmailen gebeurde dus al helemaal niet, ons verzoek om het rapportje te mogen inzien is genegeerd).

Dit is gewoon even een waarschuwing, krab je eerst nog een paar keer achter je oor voordat je bij hen iets van elektronica bestelt.

Gewenste Oplossing:

Er is geen oplossing het is een welles nietes spelletje en we staan machteloos, ik wilde enkel wat mensen behoeden voor dezelfde fout door daar iets te bestellen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht macsis

7 maanden geleden - inmiddels heeft mijn dochter mij de foto's laten zien van de repair shop, dit beeld herkennen wij niet. Het scherm was onbeschadigd maar helemaal zwart (we kregen het niet aan) toen we het opstuurden. Als wij schade hadden gezien, dan hadden wij kunnen weten dat we geen garantie konden krijgen. Maar bij een onbeschadigd scherm dat enkel niet meer aan gaat, dat was voor ons toch de reden om de laptop terug te sturen. Het is nu een dilemma. Laten we het maken (ik dacht voor 110 euro) of proberen we toch onze garantie te krijgen (waarvan wij denken dat we er recht op hebben). Hoe dan ook, we zijn al 65 euro kwijt om de laptop alleen al terug te krijgen.........Wat ik al aangaf, het is een welles nietes spelletje tegen een 'gigant' en ik kan alleen maar benadrukken, koop een laptop nooit via een webshop maar doe dit via een normale winkel waar je veel makkelijker mee communiceert...Laat dit voor iedereen een waarschuwing zijn.....

Bericht van Wehkamp

7 maanden geleden - Goedemorgen, Wat vervelend om te lezen dat niet alles soepel verloopt. De desbetreffende afdeling heeft gisteren een email gestuurd. Is daar al op gereageerd? Graag vernemen mijn collega's je bevindingen. Het zal dan verder opgepakt worden. We zien graag je reactie op de email tegemoet. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 07 juni 2016 om 10:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Wat vervelend om te lezen dat niet alles soepel verloopt.

De desbetreffende afdeling heeft gisteren een email gestuurd. Is daar al op gereageerd? Graag vernemen mijn collega's je bevindingen. Het zal dan verder opgepakt worden.

We zien graag je reactie op de email tegemoet. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp

Heeft op 07 juni 2016 om 11:14 geantwoord

Er is gebeld naar aanleiding van die email en juist daardoor ging alles mis omdat de klantenservicemedewerkster heel aanmatigend begon dat ik het toch wel met haar eens was dat ......... En dat was het punt dus, er was schade aan het beeldscherm (zie ook dat het glas geknapt is) en dit was dus - toen wij deze laptop opstuurden (en zorgvuldig ingepakt hadden) - niet het geval. Ja het beeldscherm ging niet aan maar wij zijn nou maar zo bang dat er onderweg iets gebeurd is waardoor er nu 2 dingen spelen....het scherm dat er plotseling mee stopte (garantie) en een ongevalletje onderweg waarbij het scherm ook nog eens beschadigd raakte en men dus er van uit gaat dat het scherm het daardoor niet meer doet......Maar, als wij die barsten gezien hadden, dan hadden we hem natuurlijk nooit voor garantie terug gestuurd, dan konden wij toch op onze vingers natellen dat dit niet geaccepteerd zou worden?? Het zou kunnen dat er mensen zijn die dit wel doen en dus moeten de goeden weer eens onder de kwaden lijden...Jammer, maar helaas........Het laatste woord is hier uiteraard nog niet over gesproken, maar ik ben bang dat het echt een kwestie is van 'de consument die het zelf gedaan heeft en de Gigant die het gelijk aan zijn kant vindt\" Hierdoor trekken wij aan het kortste eind en als dit inderdaad het geval is zullen we uiteraard niet schromen om dit verder in de publiciteit te brengen. wij krijgen de laptop hier niet mee betaald, maar ik wil anderen behoeden voor het kopen van producten bij dit soort bedrijven. De communicatie verloopt moeizaam of zelfs zeer onaangenaam (gesprek met callecenter mevrouw) en het duurt veel langer dan dat het in een winkel zou zijn geweest.....Daar was de laptop onderweg ook niet beschadigd geraakt en zou dit nooit gebeurd zijn...Jammer, Wehkamp, ik was echt vanaf jong meisje al klant.....Nu dus niet meer.

Bericht van Wehkamp

7 maanden geleden - Goedemiddag, De kwestie is in behandeling bij onze back office. Ik zou nogmaals willen vragen om te reageren op deze e-mail voor de verdere afhandeling. Op dit moment kunnen we via deze weg niet veel meer betekenen. Mocht je nog verdere vragen hebben, zou ik je willen vragen een e-mail te sturen naar social@wehkamp.nl onder vermelding van je klantnummer of postcode en huisnummer. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht macsis

7 maanden geleden - Jammer, krijg de mail terug toen ik je advies nam en naar social@wehkamp.nl mailde... postmaster@wehkamp.nl via cluster-d.mailcontrol.com 1:28 PM (0 minutes ago) to me Uw bericht kan niet worden bezorgd bij de volgende geadresseerden of groepen: social@wehkamp.nl Het door u ingevoerde e-mailadres is niet gevonden. Controleer het e-mailadres van de geadresseerde en probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de helpdesk.

Bericht van Wehkamp

7 maanden geleden - Goedemiddag, Mijn excuses voor het verkeerd vermelden van het e-mail adres. Dit is socialmedia@wehkamp.nl. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door macsis