Klacht: Dove mevrouw bijna aangereden door tram

op 22 augustus 2017 over GVB amsterdam in de categorie Vervoersbedrijven

Rond 16.10 uur stond ik te wachten voor het rode stoplicht voor fietsers op het Roelof Hartplein. Naast mij stond ook een echtpaar te wachten. Zij zei iets tegen hem en door haar manier van praten hoorde ik dat ze doof was. Stoplicht voor de fietsers sprong op groen dus wij kwamen allemaal in beweging. Links van ons trok een tram op (die dus door rood reed!!) en met luid getingel wel even dacht voorrang te kunnen nemen. De dove mevrouw had niets in de gaten en fietste gestaag door. Ik begon hard te schreeuwen naar de trambestuurster (vrouw!), zij remde iets af, liet de dove dame net de tram passeren maar reed verder gewoon door. Ze deed haar armen in de lucht alsof ze wilde zeggen dat we er geen drama van moesten maken.
Leren ze bij de tramopleiding niet dat er dove mensen bestaan?? En dat trams niet door rood mogen rijden?? Het toch niet de schuld van de fietsers als ze hun tijdschema niet halen!
Door de commotie ben ik vergeten te kijken welke tram het was, maar om 16.10 ging de tram van Roelof Hartplein richting Concertgebouw. En met een vrouw aan het stuur moet dit toch te achterhalen zijn…

Als ik weet dat de klacht terecht is gekomen bij de trambestuurster en dat ze weet dat ze bijna een dove mevrouw onderuit heeft gereden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB amsterdam

Reactie van de melder van de klacht fimijel

1 maand geleden - Heel flauw dat de klacht niet in behandeling wordt genomen.... Laf! Geeft de tram dus blijkbaar de macht om door rood te rijden, hard te klingelen en op die manier voorrang te NEMEN!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB amsterdam nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door fimijel