Klacht: Doorrijden buschauffeur bij halte

op 06 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Zoals reeds telefonisch doorgegeven op 7-6-2016 om 16.40 uur. Sta bij bushalte met groep mensen korevaarstraat leiden bus 400 richting zoetermeer.
Bus was te laat maar dat kan gebeuren.staat een groep mensen op de aangewezen tegel waar bus moet stoppen twee dames geven aan dat hij moet stoppen. Bus is bijna leeg maar rijd toch Door en doet net of hij niets ziet. Dit is bij deze chauffeur al de tweede keer. De keer hiervoor kreeg ik een vermanende toespraak dat ik mazzel had dat hij stopte maar dat hij verwachten dat dit wel aangegeven wordt. Wie heeft deze regel verzonnen en waar staat dat ik dit moet doen om met een bus mee te kunnen rijden. U verwacht van uw klanten geen asociaal gedrag maar daar in tegen mag de chauffeur dit schijnbaar wel. Wat een hork zeg !!

Ik Denk dat bovenstaande genoeg zegt.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Sluiters

8 maanden geleden - Excuses maar dit speelde zich vandaag af 6-7 En er waren twee dames die zwaaide!!!!! Moet dit dan in groepsverband? ??

Reactie van de melder van de klacht Sluiters

8 maanden geleden - Dit heet afwimpelen. Schijnbaar genoeg tevreden klanten dus wat maakt 1 meer of minder uit. Toch?

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

8 maanden geleden - Nee, zeker niet. Ik heb naar aanleiding van jouw toelichting melding van dit voorval in de regio Leiden gemaakt zodat dit voorval met de betreffende chauffeur besproken wordt en dit in de toekomst niet weer voorkomt. Met vriendelijke groet, ^DK Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 06 juli 2016 om 18:24 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. Indien je met de bus meewilt is het altijd raadzaam om je hand op te steken ten teken dat je meewilt. Anders kan de chauffeur denken dat je niet meewilt of, indien van toepassing, denken dat je op een andere buslijn wacht. Uiteraard is dit niet verplicht, maar loop je wel het risico dat je misverstanden krijgt zoals hierboven beschreven.

Omdat je aangeeft dat je deze klacht begin vorige maand ook al telefonisch hebt doorgegeven, is dit al bekend in de regio en vermoedelijk ook al met de betreffende chauffeur besproken.

We bieden je onze excuses aan voor het ongemak wat je vorige maand ervaren hebt.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Sluiters