Klacht: doorrijden bij halteplaats

op 04 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

andaag 4 augustus 2016 stonden wij bij hostel Stayokay bij Dordrecht op de bushalteplaats te wachten op bus 801 van 9.57 uur . Er stopte een eind vóór de halteplaats bij de oprit voor Stayokay een wit busje met grote letters HOTEL, waar twee personen uitstapten, én wij dachten dat zal een speciaal hotelbusje zijn. Toen genoemd busje ons voorbij reed stond voor ons nog net op de achterkant leesbaar 801. Vervolgens hebben wij gezwaaid, maar helaas. Toen de bus 10 minuten later in tegengestelde richting onze richting uitreed, want het is het laatste stukje van de busroute, hebben wij de bus aangehouden en de chauffeur gevraagd waarom hij niet bij de halte gestopt was. Zijn antwoord was u kunt toch wel 20 meter lopen en u hebt pas uw hand opgestoken toen ik voorbij was met de bus. Wij hebben uitgelegd dat wij bij de halteplaats stonden en niet gezien hadden dat deze bus de 801 was, én dat hij kennelijk alsnog had kunnen stoppen toen hij ons had gezien. De chauffeur was én in zijn rijgedrag én beantwoording bepaald niet klantgericht. Dat wij onze aansluiting op de waterbus naar Dordrecht hadden gemist had hij geen boodschap aan. Naar ons idee heeft deze chauffeur geen oog voor adspirant-reizigers. Wij vinden dit voorval en de beantwoording ongehoord.

na een adequate reactie van Arriva

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 04 augustus 2016 om 20:07 geantwoord

Beste,

Niet leuk om te lezen dat jullie de aansluiting op de waterbus hebben gemist doordat de chauffeur is doorgereden bij Hostel Stayokay in Dordrecht. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Ik heb je klacht intern doorgegeven aan de desbetreffende vestiging waar het verder wordt uitgezocht en besproken zal worden. Wij passen altijd hoor- en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

Excuses voor het ervaren ongemak van vandaag!

^LH
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door schelhaas