Klacht: Document

op 07 oktober 2017 over Easyjet in de categorie Vliegmaatschappij

Klacht
Beste EasyJet,

Op 31e augustus 2017 ik ben met mijn man op Schiphol gekomen om in te checken voor vlucht nr: EZY3010 naar London.
Wij hebben tickets uitgeprint ( op naam Horbacz en Dudych)en wij stonden netjes in de rij om in te checken.
Bij de in- check balie wij hebben te horen krijgen dat mij man mocht niet aan de bord omdat hij Oekraïense paspoort had.
Mijn man had alles laten zien: zijn Oekraïense paspoort+Nederlandse verblijfskaart . Dat werd afgekeurd .
Op verblijfskaart van mijn man staat duidelijk :”FAMILIELID EU/EER.
RESIDENCE card for A family member of an EU citizen”
Dat betekent dat met mij in alle EU landen binnen mag( ook naar Londen)
Ik ben zelf Pools( in bezit van Poolse paspoort )en woonachtig in Nederland.
Medewerker van in/ check balie heeft supervisor gebeld om te overleggen maar kreeg van deze dame( Mevr. Anja als ik heb goed begrepen)geen toestemming .
Wij hebben gevraagd om welke reden maar wij kregen geen antwoord .
Wij hebben alleen telefoonnummer gekregen in Engeland te bellen( call center +443303655000)
Ik heb gelijk mijn zus gebeld en gevraagd om daar te bellen( ik spreek geen Engels), zij heeft dat ook gelijk gedaan, maar medewerker van callcenter wist niet hoe zij kon ons helpen en waarom wij werden van Schiphol weggestuurd . Zij heeft alles gecheckt en gezegd dat wij moeten nog een keer proberen te inchecken . Wij hebben gedaan . Met succes . Later wij hebben ALLE controles goed doorgegaan . Wij hebben ook Immigratie en Douane gevraagd of alle ID in orde zijn om te vliegen naar London . Ze hebben alles goedgekeurd !!!
Later stonden wij bij de gate – wachtend op ons vlucht.
Tijdens boarding wij hebben alweer gehoord dat mijn man mocht niet vliegen en dat zijn ticket geblokkeerd was. Wij hebben gevraagd om te spreken met supervisor( Anja-eerder genoemd) maar wij kregen een antwoord op: ” hij ( mijn man bedoeld)kan niet London. Dat is haar ( supervisor bedoeld ) laatste woord.
Medewerker heeft gezegd dat ik kan alleen vliegen , later liep medewerker weg van ons, ondanks wij hebben meerdere keren gevraagd om ons te helpenen en iemand te sturen die kan ons uitleggen wat an de hand was.
Uiteindelijk ik heb alleen naar London gevlogen en mijn man werd weggestuurd .
Wij hebben deze reis geboekt en betaald om bij ons familie te zij bij zeer belangrijk ceremonie. In plaats van is voor mij nachtmerrie geworden .Dat was pijnlijke en vol van stres en tranen ervaring!
Ik heb bij Immigratie en andere luchtvaartmaatschappijen nagevraagd en ik heb informatie dat deze situatie mocht nooit plaats vinden en wat gebeurt is is tegen EU wet.
Wij voelden onprofessionel, respectloos en behandeld.
Wij willen graag weten wat EasyJet zelf te zeggen heeft en aan ons te bieden. Wij hopen tuurlijk op positieve afloop van deze…. wij horen van jullie graag.

31.08.2017
Ik gestuurd email maar ik geen antwoord

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Easyjet

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Easyjet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dorota1978