Klacht: Zij bepalen van welk jaar ze het eigen risico afhalen.

Rico Westdorp op 15 april 2023 over Ditzo in de categorie Verzekering

Ik ben de afgelopen 3 jaar bezig geweest met onderzoeken in het ziekenhuis dus meerdere afspraken gehad, waardoor ik dus telkens mijn eigen risico kwijt was. Uiteindelijk kreeg ik 4 weken van te voren in 2023 een oproep om geopereerd te worden, waar inderdaad ook hoge kosten aan verbonden zijn. Waarbij ik er vanuit ging dat mijn eigen risico daardoor toch al weg was, hebben ze nu het overige deel wat nog niet verbruikt was van het jaar ervoor en het nieuwe jaar daarvoor gebruikt. Terwijl de operatie in 2023 heeft plaats gevonden. En dat zeggen ze dan ook over de app, ik vindt dat echt heel brutaal. En lijkt mij heel sterk dat dit zomaar mag, en ik wil het ook niet hierbij laten zitten.

Dat mijn overige gedeelte van mijn eigen risico uit 2022 niet gebruikt gaat worden voor een operatie die in 2023 is uitgevoerd.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ditzo over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ditzo in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ditzo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ditzo

Heeft op 30 mei 2023 om 17:03 geantwoord

Onze klachtbehandelaar heeft met u gebeld en een uitleg gegeven over de systematiek rondom declaraties door ziekenhuis. Onze excuses dat u hier ongemak van ervaart. In overleg met u hebben wij de klacht gesloten. Vriendelijke groet, a.s.r. Ik kies zelf

Rico Westdorp

Heeft op 30 mei 2023 om 19:33 geantwoord

Ik zou graag het uitsluitsel via de mail ontvangen, zodat ik dat kan uitzoeken of dat rechtsgeldig is. Dus bij deze, ik wil graag antwoord via de mail.

Alle klachten die gemeld zijn door Rico Westdorp