Klacht: Ditzo wilt niet verzekeren

op 15 januari 2020 over Ditzo in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ditzo kijkt naar aantal meldingen bij verzekeringen. De aanvragen die je doet bij je verzekering. Ze gaan uit van 0,7 per jaar.

Ik heb een ongeluk gehad in het verkeer, de schuld lag bij de tegenpartij, dus zonder mijn toedoen heb ik een melding moeten maken.

Ik vind het vervelend dat er niet naar de inhoud van de aanvraag word gekeken maar alleen naar het aantal. Er is geeneens ruimte voor onderbouwing.

Gewenste Oplossing:

Persoonlijkere benadering. Ruimte krijgen om CIS te bespreken en op basis daarvan de verzekerde te accepteren of af te wijzen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ditzo over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ditzo in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ditzo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ditzo

Heeft op 30 januari 2020 om 15:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Gisteren hebben wij via de e-mail de uitkomst van uw klacht gecommuniceerd.
Eerder had u telefonisch contact met onze klantbehandelaar.
Ditzo geeft een toelichting op haar acceptatiebeleid en de afwijzing.
Helaas betekende dat voor u dat u uw verzekering elders moest afsluiten.
Bent u het nog steeds niet met ons eens en blijft u ontevreden?
Dan kunt u uw klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) of rechter.
Vriendelijke groet, Ditzo

Alle klachten die gemeld zijn door Ruerd