Klacht: Discriminatie

op 19 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

vanochtend (19-06-2016) nam ik bus 370 naar Schiphol om 6;11 bij de eisenhowerlaan in Alphen aan den Rijn en ik wou mijn bestelling ophalen , bij het blauwe oplaadpunt in de bus. Ik vroeg het vriendelijk en de bus chaffeur schreeuwend NEE. Ik gaf als antwoord pardon meneer, ik doe dit altijd daarvoor is het blauwe oplaadpunt neem ik aan. De bus chaffeur was erg onbeleefd en begon te schreeuwen dat ik de bus zo snel mogelijk uit moest. Ik vind dit heel onacceptabel en dit moet worden aangepakt!!! Zo ga je niet met je klanten om!!!

Dat deze bus chaffeur iedereen gelijk moeten behandelen en professioneel moet doen tegen over hun klanten!!!!

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 juni 2016 om 14:27 geantwoord

Hallo Ayan,

Bedankt voor je bericht. Je kunt inderdaad in de bus je bestelling ophalen, maar officieel pas nadat je bent ingecheckt. Reden hiervoor is om oponthoud te voorkomen. Zou je bij het instappen eerst je bestelling nog op moeten halen en daarna inchecken dan moet de chauffeur daar formeel gezien op wachten, omdat je anders de eerste meters gratis reist. De praktijk leert dat de ene chauffeur hier soepeler mee omgaat dan de ander.

Omdat je aangeeft dat de chauffeur zich onbeleefd tegenover jou heeft gedragen, maak ik wel melding van dit voorval bij de teammanager in de regio zodat hij dit verder kan onderzoeken en de kant van de chauffeur kan horen.

We bieden je onze excuses aan voor het ongemak wat je vanochtend ervaren hebt.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Ayan