Klacht: Discriminatie

melissazhang op 26 april 2020 over Xenos in de categorie Huishoudelijke winkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn Chinese moeder van 74 werd geweigerd bij het afrekenen aan de kassa, omdat ze contant geld bij zich had. Bij de ingang of op borden stond nergens dat het alleen pinnen was, dus ik vroeg de medewerker waarom haar geld niet werd aangenomen. Deze medewerker zei dat ‘omdat ze handschoenen en een mondkapje draagt, betekent het niet dat ze ons ook hoeft te besmetten’.
Ik snap dat het lastige tijden zijn voor iedereen, maar dit betekent niet dat jullie hoeven te discrimineren. Jullie kunnen ook zelf handschoenen aantrekken om te beschermen, in plaats van iemand die zichzelf wel beschermt te discrimineren. De cashiere mag niet zelf bepalen van wie ze wel of geen contant geld accepteert.
Want dan is het discriminatie.

Gewenste Oplossing:

Excuses van de cashiere

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Xenos nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door melissazhang