Klacht: discriminatie

op 09 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

mijn zoons gaan al 5 jaren met de trein van delfzijl naar groningen en als de trein vertraging op loopt ja dan gaat de trein niet verder dan appingedam of stopt hij eerder dit vindt ik echt van zotte we hebben vaak een trein abonnement gekocht en verwachten dan ook dat we op de plaats van bestemming komen .MAAR KENNELIJK TELDT HET NOORDEN NIET EN gaat hij niet verder omdat hij anders in tijd nood zit en moeten wij maar zien hoe we thuis komen .Vindt dit een groot probleeem en zou dit ook graag even willen aankaarten bij de tweede kamer !!!

gewoon door rijden lijkt me we hebben er toch ook voor betaald en anders flinke vergoeding

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 09 oktober 2017 om 17:50 geantwoord

Beste Powergirl,

begrijpelijk dat je hier van baalt. Echter krijgen de machinisten opdracht vanuit de verkeersleiding om dit soort dingen uit te voeren.

Helaas moet het gebeuren, als dit niet gebeurt betekent het dat de trein de hele dag met vertraging rijdt en er de hele dag mensen aansluitingen missen of te laat komen. Door er 1 rit uit te halen kan de trein weer op zijn normale tijd rijden en heeft het geen gevolgen voor de rest van de dag en ook niet op de rest van het spoor. Treinen zijn op elkaar afgestemd, als er een op andere tijdstippen rijdt, kan het zijn dat andere vervoerders of andere treinen van ons moeten wachten op een vertraagde trein.

Het is zeker balen dat dit jouw zoons nu overkomt. We hebben voor dit soort gevallen een geld terug bij vertraging regeling die jouw zoons kunnen raadplegen. Hier vind je de link: https://www.arriva.nl/friesland-en-waddeneilanden/service-contact/niet-tevreden-geld-terug.htm

Tot slot wil ik je nog excuus aanbieden voor het ervaren ongemak.

^SH
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door powergirl