Klacht: digid stuurt 3x machtigingscode niet, en reageert letterlijk gestoord in emails

op 06 november 2017 over DigiD in de categorie

ik heb 3 maal via www.digid.nl een nieuw account aangevraagd.

ik heb 3 maal niks ontvangen in mijn brievenbus. ze spelen kafka daar.
ik kreeg zelfs een email dat ik moet inloggen met mijn digid-account
(dat niet meer werkt, daarom doe ik ook deze aanvraag!!) om een nieuwe digid aan te vragen! krankzinnig!

ik heb na de 2e maal dit telefonisch gemeld bij de helpdesk. dat heeft niet tot resultaat geleid.

ik kreeg o.a. de volgende antwoorden :

27 oktober 2010

Geachte heer Gerrits,

U geeft aan dat u meerdere malen geprobeerd heeft een DigiD aan te vragen.
Wat heeft u nodig?
• U bent in het bezit van een burgerservicenummer (BSN).
• U bent ingeschreven in een Nederlandse gemeente.

Welke stappen volgt u?
1. Ga naar de website van DigiD en kies voor ‘Aanvragen’.
2. Vul uw burgerservicenummer, geboortedatum en adres in en klik op ‘Volgende’.
3. Wacht tot DigiD uw gegevens heeft gecontroleerd en klik op ‘Volgende’.
4. Vink aan of u een DigiD met extra controle via sms wilt hebben.
5. Maak een gebruikersnaam en wachtwoord aan die voldoen aan de eisen en onthoud deze gegevens goed.
6. Vul eventueel de overige contactgegevens in:
o Vul, indien van toepassing, de ontvangen sms-code in, deze bevestigt uw telefoonnummer.
o Vul, indien gewenst, de ontvangen e-mailcode in, deze bevestigt uw e-mailadres.
7. Klik op ‘Volgende’.

26 oktober 2010

Geachte heer Gerrits,

U geeft aan dat u driemaal een machtigingscode heeft aangevraagd via de website maar dat u de code niet heeft ontvangen in uw brievenbus.

Iemand machtigen – u ontvangt geen code via de post
1. Ga naar de website van DigiD Machtigen.
2. Log in met uw DigiD.
3. Kies voor ‘Iemand machtigen’.
4. Selecteer de dienst waarvoor u een machtiging wilt aanvragen en klik op ‘Volgende’.
5. Controleer de gegevens en klik op ‘Bevestig’.
6. Op de volgende pagina ziet u de machtigingscode in beeld. Indien gewenst kunt u de machtigingscode uitprinten en/of downloaden.
7. Geef de machtigingscode aan de persoon die uw zaken gaat regelen.
Gemachtigd worden – de belanghebbende ontvangt de code per post
1. Ga naar de website van DigiD Machtigen.
2. Log in met uw DigiD.
3. Kies voor ‘Gemachtigd worden’.
4. Noteer het BSN en geboortedatum van de persoon voor wie u zaken wil regelen.
5. Klik op ‘Volgende’.
6. Selecteer de dienst waarvoor u een machtiging wilt aanvragen en klik op ‘Volgende’.
7. Controleer de gegevens en klik op ‘Bevestig’.
De belanghebbende ontvangt de machtigingscode binnen drie dagen per post. De gemachtigde activeert de machtigingscode. De gemachtigde regelt zaken met de geactiveerde machtigingscode en zijn of haar eigen DigiD.
Vragen
Heeft u vragen of opmerkingen? Reageer dan op deze e-mail. U kunt ons ook bellen op telefoonnummer 088-123 65 55 van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur.

Helpdesk DigiD

30 oktober 2010
———————-

U heeft een vraag over het activeren van de sms-functie.

Uit onze gegevens blijkt dat u de sms-functie op 23 oktober 2017 heeft geactiveerd. Wij hopen dat u nu naar tevredenheid gebruik kunt maken van uw DigiD.

31 oktober 2010
———————-
Op basis van de door u verstrekte informatie kunnen wij helaas niet vaststellen waarmee wij u van dienst kunnen zijn.

als ik kan inloggen op www.digid.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DigiD

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DigiD nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door HaicoG