Klacht: Dienstregeling vanaf 10-12-2017

op 20 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Door de nieuwe dienstregeling van de NS heeft ook Arriva zijn dienstregeling moeten aanpassen waardoor de reistijd van Geleen-Lutterade naar Roermond 7 minuten langer is geworden (wachttijd is Sittard omdat NS voorrang heeft!).
In Sittard is de mogelijkheid om over te stappen van Arriva naar NS maar dan moet je eerst uitchecken en daarna weer opnieuw inchecken en je moet van het ene uiteinde van het perron naar het andere uiteinde van het perron rennen. Waarom kunnen deze treinen niet gewoon aan de overzijde van elkaar stoppen?

In de oude situatie duurde de treinreis van Geleen-Lutterade naar Roermond maar 22 minuten en had je geen oponthoud in Sittard.
waarom had dit niet kunnen blijven?

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 20 december 2017 om 17:34 geantwoord

Beste renier2711,

Jammer om te lezen dat de nieuwe dienstregeling geen verbetering voor jou is.

Het is inderdaad jammer dat treinen niet aan hetzelfde spoor aankomen en vertrekken. Dit bepalen wij echter niet. Dit doet de verkeersleiding, zodat de treinstromen goed blijven lopen.

Deze reis duurt bij Arriva nog steeds 22 minuten.

^Wouter
Arriva Webcareteam

Heeft op 21 december 2017 om 00:30 geantwoord

Arriva geeft als reactie dat de reis nog altijd 22 minuten duurt maar dit klopt niet(zie copy van de reisplanner NS)

Reisduur 29 minuten
0× overstappen