Klacht: Verzekerd pakket bij de voordeur neergezet

JackP. op 01 februari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag weer eens iets via DHL ontvangen.
Verzekerd en een handtekening was benodigd. Je raadt het al: het stond onbeheerd bij de voordeur.
Geweldige prestatie weer van de welbekende bezorgers in hun witte bestelbusjes.
Schaam je DHL dat soort volk in te huren voor jullie diensten. Ongehoord.

Gewenste Oplossing:

Het heeft geen enkele nut. Men zal de bezorger hierop aanspreken is het standaard antwoord dat je krijgt. Je hoort er nooit meer van. PostNL is net zo erg. Ook zij maken gebruik van de diensten van deze zogenaamde 'bezorgers'. Ze blijven hiermee doorgaan.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedemiddag Jack P., Hartelijk bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft dat een pakket, voorzien van een verzekering verstuurd, onbeheerd voor uw deur is achtergelaten. Het is uiteraard niet toegestaan om een pakket zo achter te laten. Helaas was op uw adres en postcode geen zending te traceren. Kunt u het zendingsnummer van dit pakket delen met ons? Een zendingsnummer is te vinden onder de barcode op het pakketlabel en begint meestal met 3S, JVGL, JUN, JJD, CD, CY of eindigt op DE. Alvast bedankt voor de te nemen moeite. Met vriendelijke groet, Laura DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht JackP.

10 maanden geleden - JVGLOTC0056962318

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 01 februari 2024 om 09:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Jack,

Bedankt voor de aanvullende informatie.

Ik heb uw klacht doorgezet naar de leidinggevende van de Cityhub waarvoor de bezorger rijdt. U krijgt hiervan verder geen terugkoppeling. De klacht wordt intern verder opgepakt.

Hoop dat de doorgezette klacht ervoor zorgt dat het vanaf nu beter gaat met de bezorging en pakketten niet meer onbeheerd worden achtergelaten.
Mocht er toch wat zijn, laat het ons dan gelijk even weten alstublieft. Het snelst gaat dat via onze livechat of telefonisch: https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Marlou
DHL eCommerce E-care

JackP.

Heeft op 01 februari 2024 om 16:29 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

DHL maakt er zich weer makkelijk vanaf. Dit is een standaard antwoord dat steeds wordt gegeven bij dit soort klachten, die overigens niet afnemen. Hoe zit het met de vergoeding? Per slot van rekening heb ik 8,95 euro betaald voor een verzekerd pakket met handtekening. DHL heeft een wanprestatie geleverd. Naar mij toe, maar ook naar de verzender.

Alle klachten die gemeld zijn door JackP.