Mijn Klacht:
Ik zou vandaag tussen 14.00 en 18.00 uur een pakket van Wehkamp bezorgd krijgen. Om 18.00 uur is nog niets geleverd. Bij statuscontrole op Wehkamp (tot 18.00 uur: bezorger is onderweg) na 18.00 uur “op dit moment is er geen informatie beschikbaar”. Om 20.00 uur stel ik aan klantenservice Wehkamp de vraag “pakket is niet geleverd. Kunt u mij zeggen wanneer het nu bezorgd wordt?”. Helaas is klantenservice van Wehkamp (“Sanne”) een robot, en die beantwoord mijn vraag 2x met “pakket niet bezorgd? neem contact op”. Dat kap ik snel af met een negatieve Sanne-beoordeling. Gek genoeg staat mijn afleverstatus 5 minuten daarna ineens op “niet thuis”. Complete onzin. Ik was thuis en mijn deurbel werkte ook gewoon (heb om 19.50 uur nog keurig de aanbellende glazenwasser betaald).
Gewenste Oplossing:
Als (medewerkers van) bezorgdiensten snappen dat sommige mensen vrij moeten nemen om pakjes te krijgen. Als bezorgers snappen dat mensen die iets bestellen zenuwachtig worden als dat pakje niet bezorgd wordt. En dat mensen blij worden als hun pakje gewoon op tijd wordt bezorgd. En boos en onmachtig als daar dingen in mis gaan.

