Klacht: pakket verdwenen, na bezorgprobleem bij DHL

MCGoke op 12 februari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

DHL heeft verzuimd een pakket bij mij te bezorgen. Reden: adres onbekend of onjuist. Ik heb dit gecheckt: het adres is in orde. Ze hebben het pakket geretourneerd aan JBD in Zoetermeer. Ik kan deze organisatie niet vinden. DHL wijst de verantwoordelijkheid af, die ligt volgens hen bij de verzender. Echter: DHL doet net alsof mijn adres niet klopt, terwijl dit niet waar is. De verantwoordelijkheid ligt dus wel degelijk bij DHL lijkt me.

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn pakket of mijn geld heb ontvangen.

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 februari 2024 om 09:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht en wat vervelend dat u het pakket niet hebt gekregen maar ziet dat het direct retour afzender gaat.

Bij dit pakket staat in de TrackTrace achter de naam van de verzender tevens tussen haakjes 'shipper is not seller'. Dat wil zeggen dat de naam niet die van de verzender is, maar dat dit pakket is verstuurd via een zogenaamde verlader. De naam van de verzender is in de TrackTrace niet te zien, maar het lijkt oorspronkelijk te zijn verstuurd vanuit China.

Uw zending is 16/01 bij ons aangemeld. Waarschijnlijk heeft u op of rond deze datum een bestelling geplaatst of ervoor betaald.
Hopelijk kunt u aan de hand van deze gegevens achterhalen om welke afzender het precies gaat.

Helaas kunnen wij uw pakket - ondanks dat er onterecht is aangegeven dat het adres niet juist zou zijn - niet meer tegenhouden of een wijziging doen. Het gaat retour afzender. Het advies is om contact met de webwinkel op te nemen voor uw zending.
Zij kunnen voor u nakijken of het pakket opnieuw kan worden verstuurd of dat u het aankoopbedrag ervoor terugkrijgt. De verzender zal bij een onterechte retour verder contact met ons opnemen i.v.m. de betaalde verzendkosten.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Marlou
DHL eCommerce E-care

MCGoke

Heeft op 12 februari 2024 om 11:23 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Heel onbevredigend. Wat gaat DHL doen aan de bezorgers die mijn adres niet kennen? Het is al eerder voorgekomen dat een pakket niet werd bezorgd.

Alle klachten die gemeld zijn door MCGoke