Klacht: Pakket blijft hangen bij Klaar voor versturen naar het sorteercentrum

DeBoerCoev op 24 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Het pakket blijft al 5 dagen hangen bij Klaar voor versturen naar het sorteercentrum. Als ontvanger ben ik afhankelijk van de verzender, maar ik wil mijn pakket kunnen claimen. Ik heb de portokosten betaald, de verkoper heeft het op de post gedaan.

Gewenste Oplossing:

Pakket ontvangen

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedemiddag, Hartelijk bedankt voor uw bericht met de vraag over de status van uw te ontvangen pakket. De QR code MDP5W6DZMWV laat een bijbehorend zendingsnummer JVGLOTC0060260410 zien over een pakket dat is verstuurd op9 18 januari met een Marktplaatslabel. Gezien het feit dat een geadresseerde betaalt voor het label, is het mogelijk dat u een onderzoek aanvraagt bij DHL. Hiervoor heb ik enkele informatie nodig; Contactgegevens Naam verzender: E-mail adres verzender: E-mail adres ontvanger: Pakketgegevens Verpakkingswijze eventuele herkenbare details: Inhoud: Gewicht: Waarde: contact: via mail of telefonisch De afzender kan zorgen voor een afleverbewijs in de vorm van een sticker met het zendingsnummer. Zodra u deze informatie heeft gedeeld, zullen wij het onderzoek voor u aanvragen. Alvast bedankt voor de moeite en met vriendelijke groet, Laura DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht DeBoerCoev

10 maanden geleden - Dag Laura, Als het goed is heeft de verzender inmiddels omtrent dit pakket contact opgenomen. Kunt u dat bevestigen? Altijd een beetje dubbel. Ik betaal via marktplaats voor de verzending, echter de verzender geeft het pakket af bij het dhl punt. Wie is dan de klant. Enfin, ik wil graag dat het pakket binnen komt en niet meer bij jullie in een sorteercentrum blijft rondhangen. Er zit een dure trui in dus aan zo’n formaat pakket moet u denken. Ik zal u de gegevens geven die ik heb. Ik neem aan dat aan de hand van het pakketnummer u de overige informatie kunt vinden van de verzender. Gewicht, ik schat tot een kilo, waarde ca. €270,- Mijn mailadres wil ik wel geven, maar is deze communicatie hier openbaar? Ruud van der Valk is de verzender, het pakketnummer dat ik van jullie heb ontvangen is: MDP5W6DZMWV

Reactie van de melder van de klacht DeBoerCoev

10 maanden geleden - Wat bedoeld u met contact? Mail telefonisch? De verkoper heeft een kartonnen doosje gebruikt en daar de qr code opgeplakt van DHL en deze afgegeven bij een dhl punt. Daarna hebben jullie hem, als ik jullie app moet geloven afgegeven en ligt hij in een sorteercentrum te wachten op afhandeling. Geen contact met mail of telefonisch dus, maar via marktplaats. De verkoper 5 sterren en al jaren actief en ik zijn er goed ziek van dat hij zoek lijkt. Dus graag normale feedback. Ik wil u best een printscreen van eea sturen, maar ik kan hier vandaan geen bijlagen sturen op deze site. Het lijkt mij ook dat aan de hand van het pakketnummer jullie wel eea kunnen achterhalen. Mvg R Bronts

Reactie van de melder van de klacht DeBoerCoev

10 maanden geleden - Hierbij de gegevens van de afzender: Duivenkamp 438 3607BE Mail afzender: [email protected] Mail ontvanger: [email protected] Ik hoop snel van jullie een opbeurende reactie te vernemen.

Reactie van de melder van de klacht DeBoerCoev

10 maanden geleden - Hallo?

Reactie van de melder van de klacht DeBoerCoev

10 maanden geleden - Hallo? Zijn jullie er nog?

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 24 januari 2024 om 15:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Bedankt voor uw reactie en de opgevraagde gegevens.

Ik zie ondertussen dat u en de verzender al contact hebben opgenomen, en een onderzoek voor deze zending van Marktplaats hebben opgestart. De uitslag van dit onderzoek zal enkel met u gedeeld worden, omdat Marktplaats de ontvanger als opdrachtgever is, en met ons dus de afspraak heeft gemaakt dat de uitslag enkel naar de geadresseerde gaat.

Een onderzoek duurt gemiddeld 3-5 werkdagen, maar door een achterstand bij de backoffice kan het goed dat dit langer duurt als normaal.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mitchel
DHL eCommerce E-Care

DeBoerCoev

Heeft op 24 januari 2024 om 15:29 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Dag Mitchel, Dit is geen oplossing, dit is een mededeling dat de beloofde 3-5 werkdagen niet gehaald wordt, maar hoe lang? Dat weet ik nu nog niet. een week, een maand een kwartaal? Jullie communicatie is niet heel erg goed op het vlak van kwijtgeraakte pakketten. Deze bevestiging had ik op zijn minst ook wel even van jullie zelf verwacht, en niet alleen omdat ik op klacht.nl mijn bezwaar heb neergelegd.

Mvgr, R. Bronts

Alle klachten die gemeld zijn door DeBoerCoev