Klacht: Niet thuis bezorgd terwijl ik wel thuis was, en pakket naar een ophaal punt gebracht om zelf te halen

Gedupeerd door DHL nr 6246777 op 29 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zaterdag 27-1 de hele dag gewacht op een pakket (DHL geeft altijd ruime tijd zoals tussen 10.00 en 1500, dus je kan ook niet weg).:Om 15.15 opeens een melding dat ik niet thuis zou zijn en dat het pakket naar een ophaalpunt wordt gebracht!? ! Dit is dus een leugen, ik was wel thuis. Grove brutaliteit van een DHLbezorgen dus die zich er makkelijk vanaf maakt! Het is een tamelijk groot pakket ook nog en dat zou ik dan lopend naar huis moeten zeulen!? Walgelijke manier van doen van DHL, waar ik waarschijnlijk ook geen normale reactie van zal krijgen , je kunt alleen met robots chatten! Bah!

Gewenste Oplossing:

Opnieuw bezorgen

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 29 januari 2024 om 11:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Gedupeerd door DHL nr 6246777

Heeft op 29 januari 2024 om 12:01 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Beste Laura, ik had ook niet de mogelijkheid om weer thuis te laten bezorgen, de app gaf alleen als keuze het afhaalpunt studentenbikeshop, wel eventueel kon ik een ander dag kiezen, of in de buurt laten neerzetten maar dan wel in de buurt bij deze studentenbikeshop ?! Het is jammer dat voorgaande communicatie niet bewaard wordt in de app, zoals de messenger berichten van de chauffeur, waarin hij(zij) doorgeeft tussen 11.00 en 15.00 komt 1. Om 14.00 uur doorgeeft dat hij over 15 minuten aankomt 2. (Een uur later pas weer doorgeeft dat er helaas vertraging is en 3. Weer later, dat ‘we elkaar gemist hebben’ (Wat dus onzin is, hij is helemaal niet geweest);en t naar n ophaalpunt zal gaan. Op dat moment kon ik niets meer veranderen in de app, er stond alleen dat n tijdstip doorgeven wordt wanneer t bij ophaalpunt is (nu maandag 12.00 uur is dat nog steeds niet t geval). Al met al n hele rare gang van zaken, je zou het bijna treitergedrag noemen: iemand de hele dag laten wachten en dan de klant de schuld uiteindelijk geven dat je voor niets gewacht hebt. (De chauffeur zal een ander verhaal hebben..) Daarom in t algemeen het verzoek aan DHL om hun bezorgers te vragen a.u.b. gewoon door te geven als bezorgen niet lukt, en t een dag later wordt, liever wachten dan met met nogal een frustratie te zitten. En ook een verzoek om a.u.b. de app na te kijken want die werkt dus niet zoals jullie zeggen.

Reactie van de melder van de klacht Gedupeerd door DHL nr 6246777

10 maanden geleden - Afloop: het pakket is naar weer een ander afhaalpunt hier in de buurt gebracht. Aangezien ik geen vervoer heb en het n groot pakket is zal het teruggestuurd moeten worden naar de webwinkel. Ik zal ze op de hoogte stellen, hopelijk krijg ik mijn geld terug. Ik zal ook een officiële klacht aan DHL proberen te sturen (niet dat ik verwacht dat hier iets uitkomt, mijn woord tegen dat van hen).

Alle klachten die gemeld zijn door Gedupeerd door DHL nr 6246777