Klacht: Herhaalde Bezorgproblemen en Gebrek aan Service: Een Teleurstellende Ervaring met DHL

arndap op 02 februari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik richt mij tot u met betrekking tot herhaalde en uiterst teleurstellende ervaringen met de bezorgdienst van DHL. De recente gebeurtenissen hebben geleid tot ernstige frustratie en ongemak.

Zondagavond plaatste ik een bestelling bij Bol.com, waarbij de bezorging gepland stond voor dinsdag. Echter, tot mijn verbazing en frustratie werd het pakket op die dag niet bezorgd, waarbij DHL beweerde dat ik niet thuis was, wat absoluut onjuist is aangezien ik op dat moment gewoon thuis was.

In de hoop het probleem op te lossen, stemde ik in met een nieuwe bezorgpoging op de volgende dag. Hierbij gaf ik uitdrukkelijk aan dat het pakket voor de deur kon worden achtergelaten om ervoor te zorgen dat ik het zou ontvangen. Desondanks is dit niet gebeurd, en kreeg ik wederom te horen dat het pakket niet kon worden bezorgd, waarna het is teruggestuurd naar de afzender, Bol.com.

Na contact te hebben opgenomen met Bol.com, stemden zij in om een nieuw pakket te verzenden, dat ik vandaag (donderdag) zou ontvangen. Helaas kon Bol.com niet kiezen welke bezorgdienst zou worden gebruikt, en tot mijn frustratie ontving ik een melding dat DHL opnieuw de bezorgpartner was. Vandaag, opnieuw beweert DHL dat ik niet thuis was, hoewel er geen aanbellingspoging heeft plaatsgevonden.

Na driemaal contact te hebben opgenomen met de klantenservice, lijkt het erop dat mijn klachten niet serieus worden genomen en dat er geen concrete oplossingen worden aangeboden. Om verdere problemen te voorkomen, heb ik nu aangegeven dat het pakket morgen bij een servicepunt moet worden bezorgd.

Ik ben moedeloos en teleurgesteld over de herhaalde problemen met DHL. Het feit dat deze bezorgproblemen zich sinds mijn verhuizing naar deze locatie twee jaar geleden alleen maar hebben verergerd, baart mij grote zorgen. Ik vertrouw erop dat u deze klacht serieus neemt en passende maatregelen neemt om herhaling te voorkomen.

In afwachting van een spoedige oplossing en een verbetering van de bezorgservice van DHL.

Gewenste Oplossing:

mijn tevredenheid te waarborgen, zou ik waarderen dat DHL de huidige bezorger grondig op de hoogte stelt van de ernst van hun bezorgfouten en hen voorziet van de nodige training om een correcte en klantvriendelijke bezorgservice te garanderen. Een duidelijke waarschuwing en een gerichte cursus zouden bijdragen aan het vermijden van toekomstige problemen en het herstellen van het vertrouwen in de dienstverlening van DHL

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedendag, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te vernemen dat u de zending nog niet heeft mogen ontvangen nadat er meermaals een onterechte niet thuis melding is afgegeven. Heeft u voor mij de zendingsnummers van de zendingen waarbij u onterecht een niet thuis melding heeft ontvangen? Een zendingsnummer begint meestal met 3S, JUN, JJD, JVGL, CY. Graag ontvang ik ook uw postcode en huisnummer. Ik pak dit graag verder voor u op. Mijn excuses dat de levering zo is verlopen. Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groet, Senna DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht arndap

10 maanden geleden - Beste Senna, Dank je wel voor je snelle reactie. Dit betreft de volgende nummers: - JVGL0627463302824966 (Dinsdag en Woensdag): Dit betreft de bezorgpogingen op dinsdag, waarbij ten onrechte werd aangegeven dat ik niet thuis was. Ook op woensdag, nadat ik expliciet had aangegeven dat het pakket voor de deur kon worden achtergelaten (via de app), is dit niet gebeurd. Graag vraag ik je aandacht voor deze foutieve bezorgingen en de daaruit voortkomende ongemakken. - JVGL0627463302873300 (Vandaag): Deze betreft de bezorging van vandaag, waar opnieuw werd aangegeven dat ik niet thuis was, ondanks dat ik wel aanwezig ben. Het bijzondere hieraan is dat mijn deurbel gekoppeld is aan mijn mobiel, en ik meldingen ontvang bij elke aanbelpoging. Aangezien ik geen melding heb ontvangen, ben ik er zeker van dat er niet is aangebeld. Dit versterkt mijn zorgen over de nauwkeurigheid en integriteit van de bezorginformatie. Ik waardeer je inspanningen om dit nader te onderzoeken en op te lossen. Mocht er verdere informatie nodig zijn, sta ik tot je beschikking. Met vriendelijke groet, Mevrouw Hardeman

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 02 februari 2024 om 09:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Mevrouw Hardeman,

Bedankt voor de nummers.

Bij de zending met nummer JVGL0627463302873300 zie ik op de track trace alleen vertraging staan. Er is geen niet-thuis melding afgegeven. Dit pakket is vandaag verwacht bij het servicepunt.

Ik lees dat u voor zending JVGL0627463302824966 een afgesproken plek had doorgegeven. Wanneer deze plek niet droog en veilig is kan de bezorger besluiten om het niet achter te laten. Ik begrijp dat u wel gewoon twee keer thuis was.

Ik heb deze klacht meteen voor u doorgezet onder nummer: 24566911. U kunt ervan uitgaan dat dit serieus besproken en opgepakt gaat worden tussen de manager en de bezorger. Ik ga er dan ook van uit dat dit in de toekomst beter gaat.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL eCommerce E-care

arndap

Heeft op 02 februari 2024 om 09:38 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Beste Jim,

Goedemorgen. Ik waardeer je snelle reactie, maar ik moet aangeven dat ik het niet eens ben met de stelling dat het probleem momenteel 'opgelost' is. Hier zijn mijn reacties op de door jou genoemde punten, wat resulteert in het geven van slechts één ster voor jullie oplossing.

Meldingen van Niet Thuis:
Gisteren heb ik, nadat ik opnieuw een melding ontving dat bezorging niet mogelijk was, contact opgenomen met een collega van jou aan de telefoon. Zij bevestigde ook dat er een 'niet thuis'-melding was gemaakt. In de e-mail die ik ontving, stond: 'Onze bezorger kon je pakket JVGL0627463302873300 van Bol.com om 14:56 helaas niet bij je afleveren. Daarom komen wij nog een keer bij je langs.' Direct na deze mail heb ik wederom jullie klantenservice gebeld. Het lijkt erop dat de bezorger weigert om daadwerkelijk naar mijn locatie te lopen. Jullie reactie lijkt altijd hetzelfde te zijn: \"We zullen er een klacht voor aanmaken en dit met de bezorger bespreken.\" Maar eerlijk gezegd begint mijn geduld op te raken. Jullie lijken geen actie te ondernemen, en ik ben het zat. Gisteren heb ik met de medewerker afgesproken dat het pakket bij het servicepunt Schuurman Schoenen zou worden afgeleverd, omdat ik zaterdag op vakantie ga en mijn kat zijn speciale voer nodig heeft. Het minste dat jullie nu kunnen doen, is ervoor zorgen dat het vandaag bij dat servicepunt wordt bezorgd. Het is belachelijk dat ik zoveel moeite moet doen voor een pakket dat eigenlijk afgelopen dinsdag al bij mij thuis bezorgd had moeten worden.

Veiligheid en Droogte van de Bezorgplek:
Het argument dat de bezorgplek mogelijk niet veilig of droog zou zijn, is ongegrond. Zelfs als ik deze instructies niet geef, worden er af en toe pakketjes in de regen voor de deur gegooid. Op de dag van de bezorgpoging regende het niet, dus dit lijkt wederom een slecht excuus. Jullie bezorger lijkt gewoon te lui om de moeite te nemen om een pakket daadwerkelijk te bezorgen.

Bespreking tussen Manager en Bezorger:
Ik hoop oprecht dat deze kwestie serieus wordt besproken tussen de manager en de bezorger. Echter, dit had allang moeten gebeuren. Dit probleem bestaat al minstens twee jaar, zoals ik heb aangegeven. Ik hoop dat jullie leren van de vele klachten die hierover zijn ingediend, want ik ben zeker niet de enige. Alle buren in mijn VVE hebben hier last van en bespreken dit regelmatig.

Ik hoop dat dit duidelijk maakt dat ik verre van tevreden ben met de huidige situatie en dat er dringend actie ondernomen moet worden om de bezorgdienst van DHL te verbeteren. Ik verwacht een snelle en doeltreffende oplossing.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw Hardeman

Alle klachten die gemeld zijn door arndap