Klacht: Gestolen door bezorger

emmahoefsmit op 29 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 29 januari 2024
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen Emma Hoefsmit, Hartelijk bedankt voor uw aanvullende informatie betreffende uw retourzending naar de firma Odido. Ons systeem laat een retourzending zien na een zeer lang oponthoud in ons sorteercentrum. Aangezien u aangeeft dat het pakket niet de inhoud bevat,...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 29 januari 2024

Een klant heeft op 20 december een nieuwe telefoon verzonden met DHL, gebruikmakend van haar herroepingsrecht bij Odido. Ondanks eerdere bevestigingen van DHL dat de bezorgers zorgvuldig omgaan met pakketten, bleef de klant ongerust over de status van haar zending. Na contact met DHL op 27 december, waarin haar opnieuw werd verzekerd dat er geen reden tot bezorgdheid was, werd de klacht uiteindelijk opgelost.

Mijn Klacht:

Op 20 december verstuurde ik mijn nieuwe telefoon met DHL aangezien ik gebruik maakte van mijn herroepingsrecht bij Odido. Van te voren heb ik gebeld om te vragen of dit veilig was aangezien ik er geen goed gevoel bij had. Ja mevrouw u hoeft zich nergens zorgen om te maken. Onze bezorgers gaan altijd voorzichtig en secuur om met je pakketje. Als u zekerheid wil dan moet u uw pakketje aangetekend en verzekerd verzenden. Dus dit deed ik. Dezelfde dag nog kreeg ik een melding dat de bezorger mijn pakket heeft opgehaald bij het DHL service punt. Een week later had ik er nog steeds geen goed gevoel bij. De DHL app gaf geen vordering aan dus ik nam telefonisch contact op met DHL op 27 december om 14:42 uur. Opnieuw: “mevrouw u hoeft zich echt nergens zorgen om te maken hoor! Uw pakketje gaat gewoon aankomen en als die kwijt is dan vinden we hem terug.” Ik neem aan dat deze gesprekken worden opgenomen en terug geluisterd kunnen worden. Voor de zekerheid startte de medewerker een onderzoek. En jahoor! 3 dagen later: excuses uw pakketje is kwijt. En ik krijg maar maximaal 500 euro vergoed?! Ik snap dat dit de algemene voorwaarden zijn, maar ik heb expliciet gevraagd of het met een waarde groter dan 500 euro wel veilig is. 500 euro is nog niet eens de helft van mijn pakket! Ik stel DHL voor het gehele bedrag aansprakelijk aangezien zij meerdere malen hebben verteld dat zij mijn pakket veilig naar bestemming gaan brengen. Er is mij beloofd dat ik me nergens druk om hoef te maken. Ik eis dat ik het volledige bedrag retour krijg en dat de gesprekken terug geluisterd worden zodat DHL kan concluderen dat zij inderdaad meerdere malen foutieve info hebben verstrekt betreffende de veiligheid van het versturen.

Op 25 januari kreeg ik plots de melding dat mijn pakket toch bezorgd was bij Odido. Dit gaat echter om een heel ander pakket die ik naar Odido heb gestuurd. Ik vermoed dan ook sterk dat de bezorger hiermee fraude heeft gepleegd

Gewenste Oplossing:

Volledige toestel krediet retour en passende vervolging bezorger

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 jaren geleden - Goedemiddag, Wij begrijpen absoluut dat dit zeer vervelend is en helpen u hier graag mee verder. Graag ontvangen wij uw zendingsnummer (en/of casenummer van het onderzoek), zodat wij dit kunnen uitzoeken voor u. U kunt deze in een reactie naar ons toesturen. Met vriendelijke groet, Lara DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht emmahoefsmit

2 jaren geleden - 3SDFC2071356645 In de DHL app staat nu dus dat het bezorgd is maar dit gaat om een heel ander pakket die ik heb moeten retourneren aan odido. (Een tv modem). Dit is verstuurd met een QR code: ik begrijp dan ook niet hoe dit onder hetzelfde zendingsnummer terecht is gekomen. Het pakket wat gestolen is betreft een telefoon. Zoals je in de info kan zien is die al op 20 december door mij opgestuurd. 25 januari zou die plots geleverd zijn maar dit klopt dus niet en is een heel ander pakket

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 29 januari 2024 om 10:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door emmahoefsmit
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM