Mijn Klacht:
Op 20 december verstuurde ik mijn nieuwe telefoon met DHL aangezien ik gebruik maakte van mijn herroepingsrecht bij Odido. Van te voren heb ik gebeld om te vragen of dit veilig was aangezien ik er geen goed gevoel bij had. Ja mevrouw u hoeft zich nergens zorgen om te maken. Onze bezorgers gaan altijd voorzichtig en secuur om met je pakketje. Als u zekerheid wil dan moet u uw pakketje aangetekend en verzekerd verzenden. Dus dit deed ik. Dezelfde dag nog kreeg ik een melding dat de bezorger mijn pakket heeft opgehaald bij het DHL service punt. Een week later had ik er nog steeds geen goed gevoel bij. De DHL app gaf geen vordering aan dus ik nam telefonisch contact op met DHL op 27 december om 14:42 uur. Opnieuw: “mevrouw u hoeft zich echt nergens zorgen om te maken hoor! Uw pakketje gaat gewoon aankomen en als die kwijt is dan vinden we hem terug.” Ik neem aan dat deze gesprekken worden opgenomen en terug geluisterd kunnen worden. Voor de zekerheid startte de medewerker een onderzoek. En jahoor! 3 dagen later: excuses uw pakketje is kwijt. En ik krijg maar maximaal 500 euro vergoed?! Ik snap dat dit de algemene voorwaarden zijn, maar ik heb expliciet gevraagd of het met een waarde groter dan 500 euro wel veilig is. 500 euro is nog niet eens de helft van mijn pakket! Ik stel DHL voor het gehele bedrag aansprakelijk aangezien zij meerdere malen hebben verteld dat zij mijn pakket veilig naar bestemming gaan brengen. Er is mij beloofd dat ik me nergens druk om hoef te maken. Ik eis dat ik het volledige bedrag retour krijg en dat de gesprekken terug geluisterd worden zodat DHL kan concluderen dat zij inderdaad meerdere malen foutieve info hebben verstrekt betreffende de veiligheid van het versturen.
Op 25 januari kreeg ik plots de melding dat mijn pakket toch bezorgd was bij Odido. Dit gaat echter om een heel ander pakket die ik naar Odido heb gestuurd. Ik vermoed dan ook sterk dat de bezorger hiermee fraude heeft gepleegd
Gewenste Oplossing:
Volledige toestel krediet retour en passende vervolging bezorger