Klacht: Bezorger bezorgd steeds bij de buren, is asociaal en support sluit zomaar de chat!

kuret op 31 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

We hebben beneden een lief oud vrouwtje dat altijd pakketjes aanneemt. Volgens mij word hier flink misbruik van gemaakt want meerdere mensen hebben er last van dat ‘pakket bij de buren’ is geleverd terwijl ze gewoon thuis zijn. Bezorger geen zin om naar boven te lopen denk ik.

Ik trof de bezorger toevallig buiten nadat dit WEER gebeurd was en sprak hem hierop aan. Waarop hij snel z’n busje instapte en wegreed.

Omdat dit al jaren speelt en niet beter word ook na meldingen heb ik er via de chat op gestaan dat ik iemand spreek die hier wat meer mee kan.

Uiteindelijk is de chat gewoon eenzijdig vanaf hun kant beeindigd! Dit kan echt niet hoor.

Gewenste Oplossing:

Iemand persoonlijk spreken die hier iets meer mee kan. De normale klachtenprocedure bied al jaren geen oplossing.

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht kuret

10 maanden geleden - Update: 2e gesprek was iets begripvoller, maar: ze vroeg om een zendingsnummer en nadat ik die stuurde werd het gesprek WEER ineens beeindigd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat uw pakketten niet op uw adres worden aangeboden maar rechtstreeks naar de benedenbuurvrouw gaan en dat dit al lange tijd speelt. Dat u hierover eerder klachten hebt ingediend, maar dat u nog geen verbetering ziet in de bezorging. Erg vriendelijk van uw buurvrouw om uw pakket en die van de andere buren in het gebouw aan te nemen. Maar kan mij voorstellen dat dit niet prettig is, zeker niet als dit gebeurt terwijl u gewoon thuis bent. Om uw klacht juist door te kunnen zetten heb ik nog wat vragen aan u. Begrijp dat u op een hogere verdieping woont. Op welke verdieping en is er een lift aanwezig? Merkt u dat het vaker misgaat in het weekend, overdag doordeweeks of in de avonden? Heeft u wellicht nog zendingsnummers van andere pakketten die ook direct bij de buurvrouw zijn afgeleverd zonder dat er bij u is aangebeld? Zie graag uw reactie tegemoet. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Marlou DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht kuret

10 maanden geleden - Hoi, De meest recente waar het mis ging was JJD000090254000031734776. Het maakt niet zoveel uit of het doordeweeks is of weekend. De leus ‘ik was gewoon thuis’ is inmiddels een alledaags ding in het gebouw geworden. Er is een lift, maar ik woon op de 2e verdieping en het gebouw heeft maar 3 verdiepingen dus is verder niet relevant. De lift is trouwens ook een favoriete plek van de bezorgers om een pakket achter te laten ipv netjes aan de deur. Kunt u de volgende punten ook nog adresseren: - Het gedrag van de bezorger zoals beschreven in de klacht - Feit dat hij rondreed met 1 kapot licht en geen gevarenlichten aan had bij het parkeren langs de weg - Dat pakketten, naast bij de buurvrouw, vaak belanden in de hal, lift of tegen m’n deur aan zonder bericht. Of soms gewoon weer mee terug worden genomen(!) als ik niet naar beneden kom. - Feit dat de chat tot 2x toe zomaar eenzijdig de chat heeft beëindigd, heel plotseling. 2x achter elkaar zit net op het randje van toeval of niet.

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie. Heeft u voor mij ook enkele andere voorbeeld zendingsnummers van voorheen? Hiermee kan ik de bezorgers namelijk vergelijken en de klacht zo volledig mogelijk voor u oppakken. Ook zal ik hierin uiteraard het gedrag van de bezorger meenemen samen met uw vermelding over één kapot licht en dat er geen gebruik werd gemaakt van gevarenlichten. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Daarbij zal ik uw voorgaande chats controleren en de nodige feedback doorzetten naar mijn collega's indien het hier gaat om een fout vanuit hun kant. Mijn excuses voor het ongemak dat u hiervan hebt ervaren. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Maud DHL E-commerce E-care

Reactie van de melder van de klacht kuret

10 maanden geleden - Hoi, Ik had ze ergens opgeschreven maar kan het niet zo snel vinden. Kon wel een oud casenummer van een eerdere klacht vinden: 21359112 Ik zal nog even goed zoeken waar ik het ookalweer opgeschreven had. Hopelijk kunnen jullie iets met dat casenummer. Mvgr, Rick

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 31 januari 2024 om 15:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

kuret

Heeft op 31 januari 2024 om 16:16 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Vind het een beetje kort door de bocht zo. Het gebeurd wel degelijk een hoop vaker, dit waren toevallig wat nummers die ik zo snel kon vinden.

Ook word er wel vaker bij 74 afgeleverd, en ik hoor andere buren hier ook vaker over. Dat er bij de buren geleverd 'mag' worden is niet echt relevant, aangezien dat verder prima is, als het maar alleen word gedaan in het geval we niet thuis zijn en niet omdat de bezorger niet naar boven wilt.

Zoals ik al zei, dit gebeurd echt wel degelijk vaker (ik neem aan dat je wel snapt dat ik hier niet m'n tijd ga voldoen voor een grapje oid). Dit dus naast de andere scenario's van oa:
- In de hal achterlaten zonder bericht daarvan
- In de lift achterlaten zonder bericht daarvan
- Tegen de deur aanzetten terwijl we niet thuis zijn
- Wegrijden met het pakket als ik niet in staat ben om naar beneden te lopen want 'ik heb het te druk om naar boven te lopen'.

Zoals ik al aangaf, dit is echt systematisch en niet aan te rekenen op 1 specifieke bezorger. Ik vind het antwoord verder ook niet geruststellend en heb er ook geen vertrouwen in dat dit gaat verbeteren.

Dit antwoord met statements als '2 afzonderlijke chauffeurs', 'overigens niet steeds op hetzelfde adres', 'is afgesproken dat ook geleverd mag worden bij de buren' lijken het probleem en de schaal dan een beetje te downplayen, alsof overal een oorzaak bij iets anders dan louter de bezorgers/DHL ligt. Je kan gerust aannemen dat ik niet m'n tijd hieraan besteed voor de lol en dit speelt al (in ieder geval) sinds we hier wonen, sinds 2021.

Wij bestellen over het algemeen (denk ik) best veel, en deze problematiek zien we eigenlijk alleen bij DHL, en nooit bij oa. PostNL, GLS, UPS, DPD, FedEx, Cycloon, Trunkrs, Dynalogic. Dit is echt een systematisch probleem specifiek aan DHL hoor. Ik weet niet of het aan training, druk van bovenaf, werkdruk oid komt maar inmiddels is onze 'sample size' echt wel groot genoeg dat ik deze bewering durf te maken.

Alle klachten die gemeld zijn door kuret