Vind het een beetje kort door de bocht zo. Het gebeurd wel degelijk een hoop vaker, dit waren toevallig wat nummers die ik zo snel kon vinden.
Ook word er wel vaker bij 74 afgeleverd, en ik hoor andere buren hier ook vaker over. Dat er bij de buren geleverd 'mag' worden is niet echt relevant, aangezien dat verder prima is, als het maar alleen word gedaan in het geval we niet thuis zijn en niet omdat de bezorger niet naar boven wilt.
Zoals ik al zei, dit gebeurd echt wel degelijk vaker (ik neem aan dat je wel snapt dat ik hier niet m'n tijd ga voldoen voor een grapje oid). Dit dus naast de andere scenario's van oa:
- In de hal achterlaten zonder bericht daarvan
- In de lift achterlaten zonder bericht daarvan
- Tegen de deur aanzetten terwijl we niet thuis zijn
- Wegrijden met het pakket als ik niet in staat ben om naar beneden te lopen want 'ik heb het te druk om naar boven te lopen'.
Zoals ik al aangaf, dit is echt systematisch en niet aan te rekenen op 1 specifieke bezorger. Ik vind het antwoord verder ook niet geruststellend en heb er ook geen vertrouwen in dat dit gaat verbeteren.
Dit antwoord met statements als '2 afzonderlijke chauffeurs', 'overigens niet steeds op hetzelfde adres', 'is afgesproken dat ook geleverd mag worden bij de buren' lijken het probleem en de schaal dan een beetje te downplayen, alsof overal een oorzaak bij iets anders dan louter de bezorgers/DHL ligt. Je kan gerust aannemen dat ik niet m'n tijd hieraan besteed voor de lol en dit speelt al (in ieder geval) sinds we hier wonen, sinds 2021.
Wij bestellen over het algemeen (denk ik) best veel, en deze problematiek zien we eigenlijk alleen bij DHL, en nooit bij oa. PostNL, GLS, UPS, DPD, FedEx, Cycloon, Trunkrs, Dynalogic. Dit is echt een systematisch probleem specifiek aan DHL hoor. Ik weet niet of het aan training, druk van bovenaf, werkdruk oid komt maar inmiddels is onze 'sample size' echt wel groot genoeg dat ik deze bewering durf te maken.