Klacht: Veel teveel betaald voor weinig werk

op 05 november 2018 over Detusa sleutelservice Almere in de categorie Algemeen

Op maandag (29-10-2018) had mijn vriendin de sleutel per ongeluk aan de binnenkant van de deur (in het slot) laten zitten. Hierdoor konden wij er met onze andere sleutel niet meer in. Wij belde met dit bedrijf om ons te helpen met het slot. Ik vroeg de man aan de telefoon naar wat dit ons ging kosten, maar kreeg hier geen antwoord op. In onze frustratie dat wij ons huis niet in konden (met onze dochter van 2 die nodig naar bed moest) hebben wij met spijt ook geen ander bedrijf gebeld.

Nadat de slotenmaker (1,5 uur later dan afgesproken) dan eindelijk bij ons was. Heeft hij snel het slot uit kunnen boren en was dan ook binnen 20 min klaar om naar zijn volgende klus te gaan. Ik gaf toen al 2 keer aan dat we zelf wel een nieuwe cilinder wilden gaan halen bij de winkel. Echter (na een aantal keren aandringen) besloten we toch om voor de cilinder van de slotenmaker te kiezen.

Toen de man op het punt stond om weg te gaan gaf hij aan dat we gelijk comtant of per pin moesten gaan betalen. Ik vroeg nog of dit op rekening kon, maar dit was volgens hem niet mogelijk. Toen legde de beste man de rekening op tafel: €159,- opstartkosten, €30,- voorrijdkosten en €30,- voor de nieuwe cilinder (volgens hem een matsprijs i.v.m. Het te laat komen) maar nu komt het mooie nog: dit is nog zonder de BTW. Hierdoor moesten wij gelijk “een kleine” €264,99 aftikken voor 20 minuten werk.

(Update) mijn vriendin en ik hebben allebei al een keer gebeld om te praten over wat er bij ons is voorgevallen, en dat de kosten volgens ons verl te hoog waren. In beide gevallen werd de telefoon gewoon zonder pardon opgehangen toen het bleek dat we belden wat betreft deze situatie. Wij zijn echt heel woest en voelen ons ook daadwerkelijk opgelicht. Dit bedrijf is een grote schande en geeft de slotenmakers branche een slechte naam.

Als wij een compensatie mogen ontvagen van rond de €100,-. Want wij vinden €164,99 voor 20 minuten werk eigenlijk al meer dan royaal.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Detusa sleutelservice Almere

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Detusa sleutelservice Almere nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door BronsJeroen