Klacht: detoxformulepillen

op 04 juli 2016 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Klarna geeft de invordering, zoals, mij volstrekt onduidelijk, overgenomen van Detoxformule, uit handen aan een bedrijf dat Segoria zou heten. Die stuurt vervolgens een incassovordering met een verdubbeling van het m.i. niet verschuldigde bedrag, want die pillen werken helemaal niet. Aangezien terugbetaling volgens eerdere siteinformatie gegarandeerd was, is m.i. per saldo niets verschuldigd. Uit het feit dat Detoxformule de invordering doodleuk overdraagt omdat ze later stellen dat een geopend pakketje niet mag worden geretourneerd en meent op emails niet te hoeven reageren, zult u begrijpen dat ik niet bereid ben ook maar iets te betalen, aan wel bedrijf dan ook.

Dat de zaak als administratief afgehandeld wordt beschouwd en de invordering wordt afgesloten!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 05 juli 2016 om 08:10 geantwoord

Beste mevrouw Elling-van Loon,

In uw klacht geeft u aan dat u er niet van op de hoogte was dat Klarna de facturen verzorgde voor Detoxformule. Ook geeft u aan dat de pillen niet werken en dat het niet meer mogelijk is om de pillen te retourneren omdat u het pakket heeft geopend.

Wij van Klarna factureren in opdracht van webwinkels. Onder andere Detoxformule. Wanneer u de bestelling plaatst vindt u rechtsboven het bestelformulier het logo terug van Klarna. U gaat akkoord met de algemene voorwaarden en de factuurvoorwaarden wanneer u de bestelling plaatst. Deze kunt u helemaal onderaan bij het bestelformulier terugvinden. Wanneer u de factuurvoorwaarden opent, vindt u ook hier terug dat wij de facturatie doen voor deze webwinkel.

U geeft in uw bericht ook aan dat het product niet werkt naar behoren en dat op de website van deze webwinkel staat dat de werking van de pillen gegarandeerd is. Op de website van Detoxformule vindt u onder het kopje \"klantenservice' de volgende informatie: \"val ik er echt van af?\" hier vindt u terug dat 8 van de 10 mensen 2 tot 3 kilo afvalt. Dit betekend dat het per persoon verschillend is hoe dit product werkt en of het product werkt.

Natuurlijk vinden wij het wel heel jammer dat u niet tevreden bent met het bestelde product. Omdat Detoxformule de verkoper is van dit product kunnen wij geen beslissing maken over de retourvoorwaarden of over klachten hierover. Wij werken in opdracht van Detoxformule en verwerken enkel de facturatie. Het is daarom belangrijk dat u detoxformule hierover informeert.

Omdat de factuur inmiddels overgedragen is aan Segoria raad ik u ook aan om contact op te nemen met hun wanneer u nog vragen heeft over uw factuur.

Ik wens u een prettige dag.

Groet, Vera

Heeft op 05 juli 2016 om 10:18 geantwoord

Dit is geen oplossing. Segoria is een onderdeel van Klarna, dus hoezo verwijst u mij nu door? Overigens heb ik de naam Klarna zeker niet rechtsboven op de site aangetroffen. Toen ik bestelde was er sprake van gegarandeerde werking. Niet goed, geld terug. Sterker nog, bij navraag om terug te sturen wordt gemeld dat dat dan wel in ongeopende verpakking moet gebeuren. Gaat u me nu van het kastje naar de muur sturen? Hoe komt het trouwens dat zowel Klarna als Segoria niet ingeschreven zijn in de Kamer van Koophandel in Nederland? Elk zichzelf respecterend bedrijf stuurt eerst normaal een factuur (nooit ontvangen), en als er al aanmaningen gezonden zouden moeten worden dan toch minstens eerst een waarschuwing met een gedateerde brief, en niet meteen extra kosten berekenen. Lijkt erop dat als Klarna een mail of brief stuurt ze meteen maar 13,50 er bovenop doen, en als dan niet wordt betaald meteen maar 40,00 incassokosten, en dan nog fijn doorverwijzen naar een zogenaamd ander bedrijf.

Alle klachten die gemeld zijn door T. Elling