Klacht: Geen hulp in Spanje ontvangen , wensen overledene niet geëerbiedigd

op 03 maart 2017 over Dela in de categorie Verzekering

Mijn vader A.F.BOSNJAK gestorven 2 1 2017 Benidorm Spanje , geen hulp in Spanje ontvangen gebeld anoniem telefoontje DELA nadat zijn lichaam al 14 dagen in een koelcel lag in afwachting repatriëring naar Holland . Laatste wil niet eerbiedigt ! Etc

Laatste wil nakomen , regeling vergoeding kosten Spanje . Etc

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dela over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dela in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dela een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dela

Heeft op 03 maart 2017 om 13:55 geantwoord

Beste meneer Bosnjak, ten eerste gecondoleerd met het verlies van uw vader. Mijn excuses dat de begeleiding niet zo is gegaan zoals u van ons verwachtte. Ik maak voor u een klacht aan in ons systeem, binnen enkele momenten ontvangt u een ontvangstbevestiging. Groet, Sharina van den Boom [klantfeedbackconsulent Coöperatie DELA]

Heeft op 06 maart 2017 om 21:33 geantwoord

Vaag alleen omdat het nu online staat .
Mijn wens om zijn lichaam naar een ander oratorium overgeplaatst te worden , kon niet ivm geen declaratie mogelijkheden bij DELA dit is met de ziekenhuizen en politie afgesproken lees een percentage €€€€ .zijn lichaam heeft 15 dagen in een koelcel gelegen oratorium Marina Baxia villaviolsa LA Cala Benidorm voor repatriëring NLD ?! Als ik 6500€betaalde kon hij hier gecremeerd worden 12800€ repatriëring . Werd na 14 dagen anoniem gebeld door DELA de man wou zijn naam niet noemen , wat ik opgenomen heb . Kan.nog wel even doorgaan over tickets 2x om met het lichaam vervoerd te worden naar Eindhoven DELA waar de crematie volgens protocol gebeurd en de directie DELA over zijn as mag beschikken . DELA zegt dat betreffende persoon A.F.BOSNJAK in zoetermeer bij hun DELA binnen geweest en al zijn wensen op papier staan , mijn vraag als enigste zoon en Bosnjak is dit geweigerd ! Opname + audio Spaans . Papieren die ik moest tekenen waren in het Spaans met een mondelinge vertaling medewerker oratorium naam heb ik . Had hulp moeten ontvangen als enigste zoon en ter plaatse . Heb meerdere 10 tallen laatste wil verklaringen , niet getekend maar onmiskenbaar van mijn vader . De wilsverklaring die DELA heeft heb ik ook na dagen zoeken dus hun oplichting praktijken zijn duidelijk .
Een overledene 14eg in Spanje houden bij een peperduur oratorium waar ik M.BOSNJAK niet mee akkoord ben gegaan .
Na 14 dagen een anoniem telefoontje DELA met de wilsbeschikking voorgelezen door iemand die,ze naam niet wil zeggen en geen kopie wil laten zien ! Weer de vraag als u betaald 12800 repatriëring 6500 crematie Spanje binnen 2 dagen wat 5 andere verzekeraar voor de helft 3200€ aanbieden . Heb nog veel meer . Michael Alexander Bosnjak betreffende A.F.BOSNJAK 22-1-33

Reactie van de melder van de klacht Michael Bosnjak

3 jaren geleden - Consumentenbond ook de klacht doen toekomen . Mbt A.F.BOSNJAK 22-1-33 2-1-17 Evenals Radar TROS,

Reactie van de melder van de klacht Michael Bosnjak

3 jaren geleden - De directie DELA mag over de as beschikken , heb tijdens het anonieme telefoontje van medewerker DELA te horen gekregen dat ik dan de helft van de as mag hebben !? Wel persoonlijk afhalen 9 maart in Eindhoven . Aangezien ik nog bezig ben met de uitschijvingen banktegoeden op spaanse bankrekening iberdola etc alles mbt A.F.BOSNJAK 22-1-33 2-1-17 een retourvlucht Spanje zou een begin kunnen zijn . Om alsnog zijn as (mijn vader) in zijn paradijs uit te strooien . Van DELA niéts meer vernomen , heb bij het oratorium 3-1-17 5 aktes van overlijden gevraagd maar nu 8 maart nog niets ontvangen !? Michael Alexander Bosnjak

Reactie van de melder van de klacht Michael Bosnjak

3 jaren geleden - Mijn vader heeft zijn laatste wil persoonlijk afgeleverd in kantoor DELA , DELA reageert met dat is onze zaak niét . Wel zeggen ze dat er geen notaris voor nodig is om dit te wijzigen cq kenbaar te maken . Ik ben van mening dat dit een bewuste keuze van DELA is aangezien alles wat overblijft bij DELA meestal niet wordt geclaimd door de rechthebbenden . Contact over mijn vaders laatste wil met de begunstigde is er niet , geweest ?!

Alle klachten die gemeld zijn door Michael Bosnjak