Klacht: Defecte wasmachine(bekende klacht) en onjuiste uitleg via klantenservice

op 29 september 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Onze Samsung ecobubble wasmachine is van 2013 en stopte eergisteren ineens met ronddraaien hij sloeg alleen nog een klein stukje naar links en rechts, maar daar bleef het bij. Boekje geraadpleegd, niks aan te doen. Contact op genomen met de klantenservice van Samsung, garantie is 2 jaar (was ook bij ons bekend) echter vertelde de mannelijke medewerker ons dat dit zelfde probleem vaker voorkwam. 85% van de consumenten wist niet dat de machine per programma maar een maximaal gewicht aan was mag draaien, zo vertelde hij. En omdat dit vaak voorkwam zou Samsung dit kostenloos repareren. Echter hadden wij op dat moment het serienr. niet bij de hand dus moesten we later even terug bellen met het serienr. erbij. Zo gezegd zo gedaan. Alleen toen kregen we een vrouwelijke medewerker aan de telefoon, deze vertelde weer een ander verhaal, dat hier wel degelijk kosten tegen over stonden en dat haar het vertelde probleem niet bekend voorkwam. Op de vraag of ze ons kon doorverbinden met de betreffende mannelijke medewerker vertelde zij dat dat niet mogelijk was, evenals het door verbinden naar een leidinggevende. Hierna het telefoon gesprek beeindigd dat ze ons alleen een mail kon sturen met de kosten. Even later toch weer terug gebeld met de vraag om toch echt de eerste mannelijke medewerker te spreken, een nieuwe vrouwelijke medewerker vertelde toe weer dat doorverbinden niet mogelijk was maar dat ze wel even naar de mannelijke collega toe kon lopen. Even later kwam ze terug met het verhaal dat die mannelijke collega nooit zo iets gezegd had. Dus ze zetten mijn vrouw(die had de eerste 2 keer gebeld) gewoon voor leugenaar. Ook dat van die “85%” had hij nooit gezegd. Zoiets kun je toch niet zelf verzinnen lijkt me. De medewerker (Sharona) kon verder ook geen namen doorgeven van de eerder gesproken collega’s. Het gesprek werd weer het zelfde beëindigd, ik zou een mail ontvangen om een klacht in te dienen.(Ik ben nu nog op die mail aan het wachten) Wel snapte zij niet waarom ik überhaupt een klacht wilde indienen.

In de namiddag werd ik wel gebeld om een reparatie afspraak te maken, uiteraard wel tegen kosten. Uiteindelijk heb ik maar een afspraak gemaakt voor aankomende dinsdag, met tegenzin, omdat wij een groot gezin hebben en toch een werkende wasmachine nodig hebben.

Als Samsung zich houdt aan wat de eerste (mannelijke) medewerker vertelde, kosteloze reparatie ivm veel voorkomend probleem. Ipv ja de motor heeft 10 jaar garantie maar de kosten van +/- 126,- euro betaald u minimaal. (voorrij kosten en arbeid)

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Koen2510