Klacht: defecte e-Bike

op 02 augustus 2017 over Cranenbroek in de categorie Tuin

19-04-2017 een Ebike( voor mijn broer die moeilijk te been is en dus afhankelijk van deze fiets) aangeschaft bij Cranenbroek in Dongen.
sinds 02-08-2017 reageert de accu niet meer. verschillende malen gebeld maar telefonisch zijn ze niet bereikbaar. contact formulier ingevuld , even later werd ik gebeld. situatie uitgelegd en kreeg advies om bepaalde handelingen te doen om te kijken of de accu wel weer ging werken.
dat durfde wij niet aan dus weer contact gehad met het hoofdkantoor en daarop vanuit Schiedam gereden met de fiets naar locatie Dongen ( ze wisten dat wij er aan kwamen , ongeveer een uur rijden)
zij gingen de fiets nakijken en binnen 20 minuten werd ik telefonisch gebeld of ik langs de technische dienst wilde komen want ze hadden iets gevonden wat ze met me wilde bespreken.
volgens de medewerker zit de accu vol met water zat en gaven ze aan dat ze het wel voor garantie konden opsturen ( ongeveer 2 weken kwijt)
Ik zei dat ik hier niet mee akkoord wilde gaan en dat ze met een oplossing moesten komen, kon praten als Brugman maar ze gaven alleen aan dat voor garantie opgestuurd moest worden om te bepalen of het vergoed kon worden. Volgens de medewerker zou het lastig worden want de fiets heeft geen technisch mankement door fabricagefout.
de Fiets zou buiten hebben gestaan , dat klopt ook maar dat is de afgelopen week geweest omdat mijn broer op fietsvakantie was en de fiets niet binnen gestald kon worden , volgens Cranenbroek kan de fiets daar niet tegen want het is een elektrische fiets,de fiets staat altijd binnen.
dus je mag niet in de regen fietsen of je fiets een aantal uur buiten laten staan want dat gaat de accu kapot.
ze hadden geweldige oplossing, ik kon een nieuwe accu aanschaffen ( 249 euro) mocht later blijken dat de accu toch via de garantie vergoed zou worden zou ik het geld terug kunnen krijgen maar ze lieten wel doorschemeren dat het een lastig verhaal is.
vanuit klantvriendelijkheid wilde ze wel 50 euro korting geven op de accu. of ik zomaar 200 euro uit me zak kan halen ..
nogmaals duidelijk aangegeven dat ik het vreemd dat een ebike niet buiten kan staan, we wonen in Nederland waar het kan regenen.

dat ze een nieuwe accu leveren of een nieuwe fiets en in de informatie die je bij de fiets krijgt staat dat de fiets niet in de regen kan staan.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Cranenbroek

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Cranenbroek nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door nankie69