Klacht: Defect toestel geleverd, geld nog steeds niet terug

op 20 augustus 2018 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Onmiddelijk na ontvangen toestel gecontroleerd en dit bleek defect te zijn. Klantendienst gecontacteerd: kan gebeuren, gewoon terug sturen en je krijgt een vervanging.
Toestel direct weer ingepakt, verzendlabel er op en naar de de post gebracht. De post heeft het een dag later bij Coolblue afgeleverd. En daar ligt het al een week te liggen op ‘verwerking’.
Telkens je coolblue contacteert is het normaal dat het zolang duurt. De gemiddelde verwerkingstermijn is telkens (toevallig) het aantal dagen dat je al wacht. Bij elk contact wordt dit bijgesteld.
Ondertussen is Coolblue met je geld weg, maar je zit zelf zonder een (werkend) product….
Reken maar even uit: enkele duizenden producten ‘in retour’ die liggen te wachten op ‘verwerking’. Dat is een stevige kredietlijn die je bij uw klanten STEELT.

Wanneer u correct en ONMIDDELLIJK uw klanten crediteert bij retour.
Wanneer u de wet op verkoop op afstand respecteert.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Coolblue nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 17 september 2018 om 17:48 geantwoord

Beste meneer Verstraten,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Het is natuurlijk niet fijn dat je meer dan een week wacht op de verwerking van jouw retourzending. Natuurlijk kijken we graag met jou mee naar het verloop en de status van jouw retourzending.

Je hebt ons niet voorzien van een ordernummer, retournummer of adresgegevens waarmee we jouw bestelgeschiedenis kunnen opvragen. Op jouw volledige naam en e-mailadres hebben wij ook geen bestelling kunnen vinden. Je kunt eventueel contact opnemen met onze Klantenservice-afdeling in België. Telefonisch kun jij jouw gegevens doorgeven en kunnen zij controleren of het geld nu wel is teruggestort.

We hopen jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door nevercoolblueagain