Klacht: defect (gebroken) OV-kaart

op 17 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Gistermiddag 16-9 in de stadsbus van Tilburg in lijn 1 ingestapt. Direct na in het inchecken trok de bus snel op en moest ik mij vallend aan een stoel vasthouden. Hierdoor brak mijn Ov-kaart. De chauffeur hierop aangesproken Zijn reactie: ik kan het niet helpen, m.a.w. zoek het maar uit. Ik kon niet meer uitchecken door de breuk.
Volgens informatie moet ik een nieuwe Ov-kaart aanvragen maar die kost mij € 11,- Euro . Moet ik nu zelf voor doe kosten opdraaien?

Als ik op zeer snelle termijn een gratis nieuwe kaart heb

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 september 2017 om 13:07 geantwoord

Beste H.Janse,

Oh nee! Wat balen dat de bus gisteren nadat jij bent ingestapt, snel op trok en jij daardoor bijna ten val kwam. Begrijpelijk dat je daar van op kijkt en baalt, helemaal als jouw OV-chipkaart dan ook nog breekt. Helaas kunnen wij niet voor een nieuwe/vervangende OV-chipkaart zorgen. Een vervangende OV-chipkaart kun je via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/kaart-is-defect.htm aanvragen.

Je geeft aan dat je die kosten van de OV-chipkaart graag vergoed wilt hebben. Helaas kan en mag ik daar niet over oordelen en wil ik je adviseren om via het contactformulier op onze website een restitutieverzoek in te dienen. Dat kan hier: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-met-arriva-1/contactformulier.htm. Mijn collega's zullen de situatie dan bekijken en beoordelen.

Excuses voor het ervaren ongemak en mijn oprechte excuses voor de defecte kaart!

^MR
Webcareteam Arriva

Heeft op 27 oktober 2017 om 16:09 geantwoord

Vergoeding van € 11,- voor het nieuwe pasje.

Reactie van de melder van de klacht H.Janse

3 weken geleden - 27-10-2017: Tot op heden niets gehoord over een oplossing voor de onkosten voor een nieuw pasje

Bericht van Arriva

3 weken geleden - Beste H.Janse, Via dit kanaal kan ik helaas niks voor je betekenen qua vergoedingen. Dit zul je moeten aangeven via het contactformulier op onze website: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-met-arriva-1/contactformulier.htm met vriendelijke groet, ^JK Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht H.Janse

3 weken geleden - Ik heb 9 oktober j.l. een formulier ingezonden: verzoek teruggave kaartbijdrage, voorzien met alle informatie, klacht en oude pasje. Krijg totaal geen reactie

Bericht van Arriva

3 weken geleden - Ik zie dat er op 13 oktober een mail naar je is verzonden met daarin een antwoord op je klacht. We hebben helaas geen reactie ontvangen. In de mail van 13-10-2017 stond het volgende: --------------------------------------------------------------------------------------------- Onderwerp: Behandeling van uw klacht Onze referentie: KLS / Ji.S / 182887 Doorkiesnummer: 0800-023 25 45 (gratis) Geachte heer Janse, Op 17 september 2017 hebben wij een klacht van u ontvangen. In uw reactie geeft u aan dat uw OV-chipkaart is gebroken door het rijgedrag van de chauffeur. Dit is vervelend. U kunt een vervangende OV-chipkaart aanvragen via www.ov-chipkaart.nl. Om de kosten hiervoor te kunnen vergoeden ontvangen wij graag een bewijs van afschrijving, uw oude/nieuwe OV-chipkaartnummer en uw IBAN. U kunt dit mailen naar klantenservice@arriva.nl. Heeft u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen of opmerkingen, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Klantenservice. Telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur via 0800-023 25 45 (gratis). Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Arriva Personenvervoer Nederland B.V. Hilda Schat Manager afdeling Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door H.Janse