Klacht: defect (gebroken) OV-kaart

op 17 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gistermiddag 16-9 in de stadsbus van Tilburg in lijn 1 ingestapt. Direct na in het inchecken trok de bus snel op en moest ik mij vallend aan een stoel vasthouden. Hierdoor brak mijn Ov-kaart. De chauffeur hierop aangesproken Zijn reactie: ik kan het niet helpen, m.a.w. zoek het maar uit. Ik kon niet meer uitchecken door de breuk.
Volgens informatie moet ik een nieuwe Ov-kaart aanvragen maar die kost mij € 11,- Euro . Moet ik nu zelf voor doe kosten opdraaien?

Gewenste Oplossing:

Als ik op zeer snelle termijn een gratis nieuwe kaart heb

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 17 september 2017 om 13:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste H.Janse,

Oh nee! Wat balen dat de bus gisteren nadat jij bent ingestapt, snel op trok en jij daardoor bijna ten val kwam. Begrijpelijk dat je daar van op kijkt en baalt, helemaal als jouw OV-chipkaart dan ook nog breekt. Helaas kunnen wij niet voor een nieuwe/vervangende OV-chipkaart zorgen. Een vervangende OV-chipkaart kun je via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/kaart-is-defect.htm aanvragen.

Je geeft aan dat je die kosten van de OV-chipkaart graag vergoed wilt hebben. Helaas kan en mag ik daar niet over oordelen en wil ik je adviseren om via het contactformulier op onze website een restitutieverzoek in te dienen. Dat kan hier: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-met-arriva-1/contactformulier.htm. Mijn collega's zullen de situatie dan bekijken en beoordelen.

Excuses voor het ervaren ongemak en mijn oprechte excuses voor de defecte kaart!

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland.

Met vriendelijke groet,
^MR
Webcareteam Arriva

Heeft op 17 september 2017 om 14:55 geantwoord

De totale kosten zijn:
Ingecheckt € 4,- , maar niet uit kunnen checken ad ca € 3,50
+een nieuwe vervangende OV-pas ad € 11,-, maakt totaal € 14,50

Alle klachten die gemeld zijn door H.Janse