Klacht: Defect binnen 8 weken!

op 09 februari 2018 over Whirlpool in de categorie Electronica - Wasmachines

Ik heb 20-11 een vaatwasser gekocht bij MediaMarkt, deze is binnen 8 weken defect geraakt. Van MediaMarkt moest ik contact opnemen met Wihrpool om de zaak te versnellen. Monteur van Wihrpool is langs geweest, deze geeft aan dat het waarschijnlijk is ontstaan door vaatwasser zoutkorrels in de afvoer. Hierdoor zou RVS zijn geoxideerd? Gebruikersfout wordt geconcludeerd door de monteur, probleem komt regelmatig voor. Echter wordt vaatwasserzout juist aangeraden in de handleiding om kalkvorming tegen te gaan op functionele onderdelen! MediaMarkt bevestigd het verhaal dat er niets over schade door gebruik van zout in de handleiding staat, maar wilt me niet verder helpen zonder goedkeuring Whirlpool. Volgens de wet heb ik recht op kosteloze reparatie/vervanging door MediaMarkt. Ik ben al bijna 3 weken in gesprek met een MediaMarkt medewerker, maar MediaMarkt wacht nog steeds op Whirlpool. Whirlpool zou vorige week woensdag contact met mij opnemen, maar ik heb nog niets gehoord.

Ontbinding koopovereenkomst!

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Whirlpool

Reactie van de melder van de klacht Patrick Coenraad

5 maanden geleden - Zojuist een mail gekregen van Whirlpool. Weer de melding dat morsen van zout een gebruikersfout is? Er staat toch duidelijk dat bij het bijvullen van zout het niet ongebruikelijk is dat er water, dus ook zout lekt? Er staat dat zout wegvegen van de opening volstaat? Nergens staat een waarschuwing over beschadiging door resten van zout?

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Whirlpool nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Patrick Coenraad