Klacht: declaratie onterechte afschrijving

op 23 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Dochter reist tussen Winsum frl en Leeuwarden. Te vaak hebben wij te maken met foute stationsincheck. Ipv Winsum checkt dochter in in Bolsward!! Wordt niet correct met statios bijwerken omgegaan door buschauffeur. Hierdoor te veel tijd kwijt door achterlijk bewerkelijke manier van declareren!!!
Er wordt op website wel aangegeven: Niet in of uitgecheckt of geld terug bij vertraging…
Maar waar kan je geld terugkrijgen bij foute afschrijving?????
Alsof Arriva daar geen ruchtbaarheid aan wil geven…. Moet op website staan en sneller ingevoerd worden, gaat om kleine bedragen, maar vele kleintjes is een hele grote he!!!

Declaratie foute afschrijving moet vooraan op website vermeld staan én eenvoudiger. Nu kost het ongelooflijk veel tijd.Kijk al mijn eerdere meldingen van foute afschrijvingen van mijn kroost die gemeld zijn bij Arriva en Klacht.nl
Busschauffeurs locaties beter registreren. Als dit veel gebeurd, is dit regelrecht stelen!!!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 23 juni 2016 om 13:34 geantwoord

Beste,

Niet leuk om te lezen dat er regelmatig een verkeerde incheck wordt gedaan bij jouw dochter. Excuses voor dit ongemak.

Je kunt in dit geval kiezen voor de optie 'Te hoog bedrag afgeschreven', want feitelijk is dat wat er in dit geval gebeurd. Daarnaast kun je daar ook aangeven dat je dit gewijzigd wil zien. Mijn collega van de klantenservice zal jouw bericht dan doorsturen naar de regio zodat ze daar weten dat dit verkeerd gaat en ze dit kunnen aanpassen en/of de chauffeurs hier op kunnen attenderen.

Ik hoop dat je snel verbetering ervaart.

^YZ
Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Silbil

1 jaar geleden - Weet je ook hoeveel tijd dit kost om te declareren? Website moet duidelijker. Zelf eerst maar weer gebeld met Arriva... Website voor de zoveelste keer veranderd, maar niet beter. Er moet vooraan meteen de mogelijkheid zijn om foutieve bedragen terug te vorderen. Komt tenslotte te vaak voor! Nu gebeld om te vragen hoe ik dat formulier naar voren krijg op de website. - ga naar arriva.nl - ga naar sevice & contact - ga naar contact - scroll naar onderen, en ga naar stuurbericht (bericht typen heel volledig, want daarna krijg je geen mogelijkheden meer. dus bedragen en etc. vermelden - verder naar gegevens (invulschermen van je hele privacy...) - Verder naar extra informatie (in die velden vul je restitutieverzoek, tracject etc. in) - dan op versturen. Al met al niet eenvoudig voor € 1,21 30-60 minuten verder... Dan nog afwachten, afchecken of mijn € 1,21 teruggestort wordt. Dat is mijn geld, maar kan er wel weer 14 dagen op wachten.... Ondertussen maar weer opladen OV... Kost wel veel ergernis, tijd en onderliggend geld wat ik niet actief tot mijn beschikking heb. Vlotter en accurater omgaan. Tijdsdeclaratie bij 3 x fout bij arriva maar vergoeden aan reiziger!! Notabene, wat doen jullie met al dat geld wat niet gedeclareerd wordt?

Heeft op 23 juni 2016 om 13:55 geantwoord

Je gaat eraan voorbij dat ik zeg dat je het op kunt lossen door ook de website aante passen.
Weet je ook hoeveel tijd dit kost om te declareren?
Nu gebeld om te vragen hoe ik dat formulier naar voren krijg op de website.
- ga naar arriva.nl
- ga naar sevice & contact
- ga naar contact
- verder naar gegevens (invulschermen van je hele privacy...)
- dan op versturen.

Al met al niet eenvoudig voor € 1,21
30-60 minuten verder...
Notabene, wat doen jullie met al dat geld wat niet gedeclareerd wordt?

Alle klachten die gemeld zijn door Silbil