Klacht: Bezorging

hasp op 14 mei 2014 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 27 mei 2014
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer Spies, Bedankt voor uw bericht omtrent de nabezorging. ’s Morgens vroeg verwacht u De Telegraaf in uw brievenbus. En dat mág u ook verwachten! Wij doen ons uiterste best om de bezorging vlekkeloos te laten verlopen. Bij u...

Bedrijf Telegraaf
Status Opgelost
Datum 14 mei 2014

Een abonnee van de Telegraaf ontving in plaats van zijn krant de Gelderlander en kreeg te horen dat nabestelling niet mogelijk was. Na een ontevreden reactie over de stijgende kosten en slechte service, besloot de abonnee, na meer dan 45 jaar, zijn abonnement op te zeggen.

Mijn Klacht:

In plaats van de Telegraaf kreeg ik de Gelderlander bezogd. Na mijn melding bij de Telegraaf kreeg ik te horen dat na bezorging niet mogelijk was. Op mijn reactie hierop dat het abonnement steeds duurder en de service steeds slechter wordt, was het antwoord:”als we moeten na bezorgen wordt het abonnement nog duurder”. Wanneer ik een fout op mijn werk maak moet ik hem herstellen. Waarom hoeft een foute bestelling dan niet hersteld te worden? Door deze behandeling heb ik na meer dan 45 jaar mijn abonnement opgezegd.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de krant, zoals in het verleden, na bezorgd wordt. Of er tenminste (via e-mail) een bon zou worden verstrekt waarmee ik eeb krant bij de boekhandel zou kunnen halen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 27 mei 2014 om 12:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Spies,

Bedankt voor uw bericht omtrent de nabezorging.

’s Morgens vroeg verwacht u De Telegraaf in uw brievenbus. En dat mág u ook verwachten! Wij doen ons uiterste best om de bezorging vlekkeloos te laten verlopen. Bij u is het helaas al voorgekomen dat u de krant niet heeft ontvangen waarbij het niet meer mogelijk is om de krant niet meer na te bezorgen.

Helaas dwingen veranderende marktomstandigheden ons om de bezorgservice te herzien. Wij concluderen dat het nabezorging van de krant niet langer tegen acceptabele kosten uitgevoerd kan worden. Per 1 september 2013 zijn we daarom gestopt met de nabezorging van uw krant.

Sinds 2 september 2013 compenseren wij uw bezorgklacht door uw abonnement met een extra bezorgdag te verlengen. Zodat u ook het aantal kranten ontvangt waar u recht op hebt. Daarnaast ontvangt u gratis dagtoegang waarmee u de krant direct kan lezen op uw computer, smartphone en tablet. Zo hoeft u uw krant nooit te missen!

Het spijt ons te vernemen dat u vanwege het afschaffen van de nabezorging uw abonnement heeft beëindigd. Graag hadden wij u nog lange tijd van het laatste nieuws willen voorzien.

Ter compensatie zullen wij u een week waardebonnen toezenden zodat u de krant kosteloos op kunt halen bij 1 van onze verkooppunten.

Onze excuses voor het ongemak en wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

De Telegraaf

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM